LEADGENERERING
Skab flere salgsleads med data-drevet digital markedsføring
Forretningsvækst kommer af en kontinuerlig strøm af leads. Hvordan leads bliver indsamlet og senere bearbejdet er dermed en kernestrategi i driften, og på sigt væksten, af en virksomhed. I KYNETIC skaber vi performance sikre leadgenerings strategier, der omfavner nutidens nye standarder med komplekse kunderejser.
Kontakt osIndsigtsgivende data, granuleret setups og automatiserede teknologier
Lange, komplekse og unikke kunderejser omformet til nye forretningsmuligheder
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Dataorienteret vækst på leads
Leadgenerering handler grundlæggende om at skabe salgsklare leads som følge af en målrettet marketingindsats på tværs af marketingtragten. I processen indsamler vi relevant data omkring leads, som vi bruger til at omdanne kolde leads til købsparate kunder.
Flere undersøgelser peger pĂĄ at kunder har op mod 50 touchpoints, før en konvertering, hvis de ikke har hørt om en virksomhed før. I gennemsnit har en kunde 6-10 touchpoints med en virksomhed fra inspiration til køb. Med andre ord bliver kunderejsen længere og kunder bevæger sig usystematisk mellem Google, sociale medier, mails, medier og enheder. Samtidig forventer mere end 70% af jeres kunder, at I kender dem og bruger deres data til mĂĄlrettet/personaliseret markedsføring.Â
I KYNETIC har vi et hold af landets førende leadgenerings-specialister, som arbejder med data-drevet leadgenerering. Vores tilgang er at vi kortlægger jeres kunderejser, analyserer markedet og matcher det med en leadgenererings strategi, der er bæredygtig på både kort og lang sigt. Baseret på +100 af de mest effektive leadgenererings setups for både B2B og B2C virksomheder, har vi samlet vores viden i vores egne resultatskabende frameworks. Det kombinerer vi yderligere med data og automatisering, som er hjertet i en effektiv leadgenerings-strategi.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digital marketing samarbejde. Vi er eksperter indenfor leadgenerings strategier der sikrer vores kunders forsatte vækst.
Hvordan arbejder vi med
Differenting i leads baseret pĂĄ indsamlet data
Et koldt lead kræver stor bearbejdning for at blive et varmt og købsklar lead. Det gælder særligt i B2B sammenhænge, hvor kunderejsen er længere og involverer flere interessenter. Differentieringen imellem leads modenhed er en værdifuld taktik, som hæver leadgenerings-strategier til næste niveau.
I leadgenerering kan det være fordelagtigt at arbejde med lead-nurturing, også kaldet lead-scoring. Her bliver et lead automatisk tildelt en række point efter deres adfærd og handlinger. Adfærd som at udfylde en formular, downloade et whitepaper, læse et nyhedsbrev, se en video med videre, som alle indikerer en interesse i din virksomhed. Jo flere point, jo mere er et lead relevant, da kunden tydeligvis er interesseret i dine produkter.
I takt med at et lead modnes og mere data indsamles på kundens interesser, er det muligt at kommunikere bedre og mere direkte på kundens behov. Derved undgår du som afsender at sende hård salgskommunikation eller irrelevant content, til nogen som enten kun er tidligt i deres kunderejse, eller tydeligt indikerer en bestemt interesse. Omvendt sikrer dataen, at du får sendt en opfordring til en konvertering, eksempelvis booking af et møde, til kunder som baseret på deres scorer, indikerer de er klar til det.
Leadsscoring giver adgang til et datavalideret granuleret kommunikationssetup, som er forskellen på at pushe content ud og risikere at skubbe leads væk, og at trække kunder ind med relevant content. Sidstnævnte vil føre til flere konverteringer, flere tilbagevendende kunder og bedre købsoplevelser.
Leadgenerering
Se flere typer strategier vi arbejder med
Inbound marketing
Kunderejse strategi
Læs marketingschefens guide til funnel-baseret digital marketing strategi. Her får du en gratis skabelon til marketingtragtens fire faser.