DIGITAL STRATEGI

Er jeres virksomhed klar til morgendagens udfordringer?

Effektiv digital markedsføring har aldrig være mere forretningskritisk og krævende end nu. Der bliver spildt enorme summer på fejlmålretninger, silofokus, massemålretninger og forsimplet brug af marketing kanaler som Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, display annoncering med mere. Det hele kan performe bedre med den rette digital marketing-strategi.

Digitale strategier med udgangspunkt i jeres data og fremtidens teknologi

Strategi for hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints

Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast

Hvad vi arbejder med

Den rette digital marketing-strategi er essentiel for succes

8% af alle virksomheder tror, at deres forretningsmodel vil forblive økonomisk bæredygtig i den digitale tidsalder, og 71% af topledere forventer at hæve investeringer i digitale initiativer, som vil deres hæve deres omsætning og indtjening. Samtidig vækster e-handel med ca. 20% per år, forbrugerne agerer på tværs af flere og flere touch points, før de konverterer, kundeloyaliteten er faldende og konkurrencen stiger markant. Alt dette er fakta og bør indregnes i den digitale marketing-strategi.

I en strategiproces agerer vi typisk både rådgiver, hvor vi kan guide jer, hvor det er nødvendigt, og yde sparring efter behov, samt udførende specialister på analyse og formaliseringen.

I KYNETIC rådgiver vi i flere forskellige digitale strategier for mange store virksomheder inden for B2B og B2C. Vi nedbryder kanalsiloer, benytter de nyeste teknologier inden for machine learning og kunstig intelligens og tilpasser alle strategier til den enkelte virksomheds og branche.

 

Vi arbejder typisk med følgende digitale marketing-strategier:
E-handelsstrategi

Vi hjælper e-handelsvirksomheder med at skabe robuste datadrevne strategier, der nedbryder kanalsiloer.

Omnichanel-strategi

Vi skaber sømløse integrationer mellem online og offline salgskanaler for detailvirksomheder, der opererer både med fysiske butikker og e-handel.

Cross channel-strategi

Vi faciliterer implementeringen af en effektiv cross-channel-strategi, der harmoniserer alle kommunikations- og salgskanaler. 

Leadgenerering

Vi hjælper med at generere flere leads og øge omsætningen, ved at tilbyde strategier skræddersyet til jeres unikke forretningsbehov.

En digital marketing-strategi, eller en digital salgsstrategi om man vil, kan vi inkorporere i en virksomheds eksisterende strategi, stå alene, eller fungere som en bro mellem eksisterende aktiviteter og det digitale. Grundlæggende udarbejder vi digitale marketing-strategier baseret på en proces, der sikrer kvalitetssikret strategi, som er nemmere at eksekvere ud fra og giver de bedste resultater. Processen er overordnet som følgende:

KYNETIC digital strategi proces
Hvordan arbejder vi med

Forretningsvækst med digital marketing

I KYNETIC mener vi, at en digital strategi er nødvendig for at overleve i det digitale landskab. Vi ser ofte, at med den rette indsats, er digital marketing ikke kun er en fremtidssikring, men også er en stor mulighed for forretningsvækst.

Det er essentielt for stort set alle virksomheder og institutioner at arbejde med en reel digital marketing-strategi. Vi tror på, at det digitale bør være en helt central del af en virksomheds strategiske fokusområder – eller endnu bedre en del af virksomhedens samlede strategi. For digital strategi er reelt set en del af en virksomheds strategi og en udpensling af, hvilken rolle det digitale skal have.

 

KYNETIC er specialister indenfor alle digitale marketingdiscipliner, og vi rådgiver hver dag vores kunder til, hvordan vi kan optimere deres digitale marketing-strategier. De fleste virksomheder har flere målsætninger for at investere tid og ressourcer i digital marketing – og har i et samarbejde med KYNETIC nået målsætninger på den halve tid og langt over de lagte KPI’er.

 

Nogle af de mål vi ofte ser og hjælper vores kunder med:
Indfri økonomiske målsætninger

Vi ønsker at sælge mere eller højne vores indtjening

Styrke virksomhedens brand

Vi ønsker at styrke vores brand og kendskabet til det, at skabe tættere relationer til vores brugere eller kunder, eller at øge kundeloyaliteten og vores retention

Øge efterspørgslen

Vi ønsker at højne vores NPS, at udvide til et nyt marked, et nyt segment eller udvide med et nyt produkt

I KYNETIC hjælper vi virksomheder med at udarbejde bæredygtige digitale strategier med udgangspunkt i data og fremtidens teknologi. Da vi udelukkende selv koncentrerer os om digital markedsføring, er vi uafhængige af teknologier, platforme og specialiseringer, hvilket gør at vi kan operere mere frit, og i praksis give et mere ærligt svar. 

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række kunder, der er vækstet markant gennem et digital marketing samarbejde. Vores ekspertise inden for ambitiøse strategi planlægning har resulteret i utallige vækstcases.

vores typiske proces

Fra mål til resultater med eksperternes frameworks

Den afgørende faktor for succes med alle digitale strategier er et struktureret arbejde med udarbejdelse af den. I KYNETIC arbejder vi altid med gennemtestede frameworks, der sikrer bedre resultater og mere transparente arbejdsprocesser. I digitale marketing-strategier benytter vi GROW og JOURNEY.

GROW – Goals, research, operate, win

Hver fase i GROW har præcise formål, og vi sikrer, at best-practices bliver fulgt, imens vi tænker innovativt i forhold til jeres virksomhed og branche. Vi starter altid med at identificere jeres målsætninger, og hvor I gerne vil hen, typisk ved at definere målbare KPI’er. Herefter begynder en research fase, hvor vi analyserer tilgængelig relevant data – heriblandt analyse segmenter via demografi, adfærd, psykografi med mere. I vores analyser benytter vi de nyeste teknologier inden for AI til at behandle data, identificere mønstre og kortlægger muligheder, som ellers potentielt kunne været blevet overset.

Med fastlagte målsætninger – eller med andre ord KPI’er – og en grundig analyse accelereret af AI, påbegynder vi den vigtigste fase: Eksekveringen. Her gør vi brug af best-of-breed teknologi til at eksekvere på digital-marketing-indsatsen. Sidste del i processen er måling og løbende evaluering af data, adfærd og resultater, som giver os indsigten til at gøre mere af det, der skaber resultater og mindre af det, der ikke giver den nødvendige effekt.

JOURNEY – Perspektiver og indsatsområder i kunderejsen

Til vores eksekveringspor i GROW frameworket benytter vi vores JOURNEY framework, der er udarbejdet til at matche kunderejser med en effektfuld digital marketing-strategi og deraf indsats.

 

JOURNEY frameworket består af to kunderejsespor; henholdsvis forbrugerens- og virksomhedens perspektiv. Det mapper vi op med indsatsområder og kanaler, som er essentielle i hvert skridt af kunderejsen. Dernæst kortlægger vi, hvilke aktiviteter, der skal igangsættes, for de respektive indsatsområder.

 

I bunden beskriver vi afslutningsvis, hvilke kunstig intelligens værktøjer, som vi anbefaler i kunderejsen. JOURNEY frameworket skræddersyer vi naturligvis til jeres virksomhed med højde for det, vi allerede har udarbejdet i GROW, jeres branche og trends og tendenser, der ellers kunne være relevante.

 

Kickstart jeres digital marketing-strategi

Ønsker jeres virksomhed eller organisation at få hjælp til jeres digitale strategi, så er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kynetic.dk eller +45 71 74 07 20.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • I ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • I er typisk en e-commercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • I er ambitiøse og investerer i jeres brand
  • I ønsker et grundigt setup til jeres digital marketing-kanaler
  • Digital er, eller skal være, en forretningskritisk afsætningskanal
  • I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • I ønsker at blive udfordret af de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • I er i markedet efter en billig pakkeløsning
  • I ønsker ikke at arbejde data-drevet
  • I leder efter en leverandør frem for en samarbejdspartner
  • I ønsker projektafvikling frem for kontinuerligt samarbejde
  • I ønsker ikke at investere i virksomhedens brand
  • I ser ikke det vigtige i grundighed og detaljer
  • I har afsat et urealistisk budget til at nå jeres målsætninger