Inbound marketing
Forretningsvækst med inbound marketing
Inbound marketing fører på sigt til flere og større konverteringer, men er en disciplin, der starter i den tidlige del af kunderejsen. Her imødekommer I kundens tidlige behov og spørgsmål med målrettet og relevant content, som I skaber baseret på en solid strøm af data.
Solid data, de nyeste teknologier og faglig grundighed er vores baseline
Højere ROI og bedre kundeoplevelser med en holistisk tilgang til kunderejsen
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Kunder der flytter forretninger
Tilstedeværelse tidligt i kunderejsen er afgørende, da det har stor indflydelse på den endelige mængde af konverteringer. Hvis I imødekommer forbrugerens behov og interesse med det rette budskab, stiger sandsynligheden for en konvertering.
Inbound marketing er en populær marketingstrategi, der handler om at tiltrække kunder via informativt og relevant indhold, på alle stadier af kunderejsen. Inbound Marketing inkluderer forskellige former for pull marketing og tager derfor ofte udgangspunkt i en SEO og content marketing indsats. Det kan være blogindlæg, vidensdeling på fora/sociale medie platforme deltagelse i events eller anden adfærd, som udtrykker en interesse eller behov. Her kommer inbound marketing in action, når I kombinerer disse interesser og behov med det rette budskab.
I kontrast til outbound (push) marketing, som for eksempel betalt annoncering i Google Ads og på Facebook, kan man som virksomhed selv fokusere på at finde potentielle kunder indenfor specifikke målgrupper og generere trafik, uanset om de har efterspurgt ens produkt/løsning eller ej i inbound marketing. Det handler grundlæggende om at skabe opmærksom omkring eget brand og/eller produkt på baggrund af interesse, og derigennem tiltrække besøgende.
Hvordan arbejder vi med
Tidlig opmærksomhed fører til flere og større konverteringer
Vi anbefaler altid at arbejde datadrevet med al marketing, da det sikrer et setup, som I løbende kan måle på. Og særligt i inbound marketing kan en forretning vækste mærkbart, hvis I bruger indhentet data målrettet.
Med over 15 års erfaring i at arbejde strategisk og taktisk med inbound markedsføring for både B2B og B2C virksomheder, hjælper vi danske og internationale virksomheder med at vækste deres forretning gennem branchens bedste inbound marketing setups.
Â
Vi ved, at 90% af forbrugerne ikke pĂĄ forhĂĄnd har præference for et konkret brand, nĂĄr de starter deres søgning efter et produkt eller løsning. Vi ved ogsĂĄ, at 78 % af alle smĂĄ- og mellemstore virksomheder tiltrækker nye kunder via deres tilstedeværelse pĂĄ sociale medier. Dette understreger blot vigtigheden af synlighed pĂĄ tværs af alle kanaler.Â
Â
Størrelsen af et køb bliver også influeret af inbound marketing. Et nurtured lead foretager i gennemsnit 47 % større køb end ikke bearbejdede leads. Vi arbejder derfor med det mindset, at virksomheder bør være tilstede allerede, når forbrugerne søger information og inspiration, og ikke først, når de er købsparate.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt af nationale og internationale kunder for at lægge ambitiøse digitale strategier, vores ekspertise indenfor Inbound marketing har resulteret i utallige vækstcases.
Tips til inbound marketing
En kunderejse starter tidligt
På tværs af kunderejser og målgrupper kan inbound marketing have store effekter, hvis I lægger den rette strategi for den. Vi har her samlet vores 5 bedste inbound marketing tips til både B2C og B2B virksomheder.
#1 Besvar efterspørgslen med premium content på eget website
Har I overblik over, hvad jeres potentielle kunder egentlig efterspørger? Hvilke ønsker, udfordringer og funktioner, søger de ofte efter? Start med at foretage en grundig analyse af både efterspørgslen og volumen i markedet, og få det kategoriseret. Vi anbefaler at kategorisere det i Keyword Planner i Google Ads. Herfra kan I udarbejde særskilt content, der taler direkte ind i den enkelte efterspørgsel. Få udfærdiget en konkret contentplan med alle de landingssider, I skal have udarbejdet, det indhold I vil producere, og hvem der skal skrive det. Husk ikke kun at skrive baseret på søgeord med høj volumen, som ofte er dyre, men også på søgeord med lav volumen.
#2 Vær branchens thought leader på sociale kanaler
Der er stadig alt for få virksomheder, der benytter sig af sociale medier til at gøre opmærksomme på sig selv. Vidensdeling på sociale kanaler, som ikke fokuserer på promovering af eget produkt, er mere delbart og opnår typisk større rækkevidde. Samtidig signalerer I som virksomhed, at I er førende på den nyeste viden og teknologi i branchen. Sørg for at alle medarbejdere byder ind med deres ekspertviden, for eksempel via deres private LinkedIn profil, og læg en klar strategi for, hvor ofte hver person bør poste et nyt opslag – for eksempel en gang om ugen. Budskabet er altid stærkere og kommer bredere ud, når det ikke kommer fra jeres egen firmaside.
#3 Segmentér jeres kundelister og tilpas content og kommunikation
Â
Alt for mange virksomheder arbejder stadig med Ă©n samlet kundeliste i deres e-mail automation-setup, som alle modtager det samme materiale. FĂĄ den maksimale ROI pĂĄ jeres e-mail marketing indsats ved at sikre at alt lige fra viden, nyheder, produkttilbud til kampagner er tilpasset de forskellige segmenter.
Det første skridt er at blive klogere pĂĄ jeres nyhedsbrevsmodtagere. Det gør I ved at indsamle mere konkret information pĂĄ dem, enten ved det indledende sign-up eller senere hen. Hvis I ønsker mere information end en e-mailadresse ved sign-up, anbefaler vi at I deler sign-up processen i to faser. Ellers risikerer I, at kunder springer fra. Mere information kan I ogsĂĄ give senere, hvor vi anbefaler at kombinere det med et tilbud eller en anden type for “hook”.Â
Begynd herefter at opdele jeres kundelister i forskellige segmenter – baseret på for eksempelvis navn, alder, køn, adresse, købshistorik eller andre relevante parametre. Herefter kan I aktivt arbejde med at skræddersy jeres flows til de forskellige segmenter, og sikre at kommunikation og segment hænger sammen.
#4 Fokusér på vidensdeling i jeres email setup
Et e-mail flow kan og bør være mere end bare et middel til leadgenerering. Brug jeres nyhedsbreve til at formidle brancherelevant information og vis jeres kunder, at I er de absolutte eksperter indenfor jeres felt. Det øger typisk både loyaliteten og genkøbsraten blandt de eksisterende kunder, og kan desuden ovenikøbet hurtigt sprede sig i kundernes omkreds, at der rent faktisk er konkret værdi i det information, I formidler.
#5 Snak forretning pĂĄ det rette stadie af kunderejsen
Hvis I formår at bearbejde og modne jeres kunder tidligt i kunderejsen, øger I sandsynligheden for, at de konverterer, når de endelig når til konkrete købsovervejelser. Det er først her, I skal snakke forretning. Tidligt i beslutningsprocessen handler det udelukkende om at besvare forbrugernes efterspørgsel uden bagtanke. Alt for mange virksomheder forsøger at generere leads allerede, når kunderne er i toppen af tragten, hvilket ofte kan have den modsatte effekt – særligt hvis forbrugeren for eksempelvis efterspørger valgmuligheder, erfaringer eller anmeldelser. Bliver de overfaldet af købstrigger, idet de besøger jeres website, men kun er tidligt i deres kunderejse, risikerer I at skræmme dem væk.