Viden

How to get valuable first-party data in the age of cookie consent?

High Season edition

How to get valuable first-party data in the age of cookie consent?

I mere end et årti har vi brugt milliarder af kroner på at profilere baseret på 3. parts data uden deres consent. Det har ledt os til en stor mistro hos forbrugere til virksomheder de handler med på nettet. Samtidig driver både de store tech-giganter og ny lovgivning indenfor GDPR virksomheder til at ændre perspektiv og finde alternative løsninger for bedst muligt at markedsføre deres produkter og tjenester.

Google udfaser tredjepartscookies, Apple er ved at udvikle sofistikerede anti-tracking foranstaltninger for at beskytte iPhone- og Safari-brugere, og nye love om beskyttelse af personlige oplysninger dukker op rundt om i verden, der forpligter os til at indsamle samtykke til at bruge cookies og andre sporingsteknologier, der behandler vores brugeres personlige oplysninger.

”If digital advertising doesn't evolve to address the growing concerns people have about their privacy and how their personal identity is being used, we risk the future of the free and open web.”

David Temkin
Director of Product Management, Ads Privacy, and Trust - Google

Udfordringerne er mange, men i vores øjne er svaret egentlig ret simpelt. Svaret er korrekt indsamling af 1. parts data. Derfor har vi i samarbejde med Cookie Information produceret dette whitepaper, der giver en dybdegående gennemgang af 1. parts data og den vitale rolle den får i fremtiden digital marketing setup. Vi giver dig alt du behøver at vide for at fremtidssikre dit tracking setup. Alt fra hvordan du sikrer dine brugeres tillid og skaber en consent rate på +70%, hvordan du får marketing data fra de brugere, der har sagt nej til cookies til hvordan du får mere ud af din indsamlede data med Customer Data Platforms.

Cookie Informations Cosent Management Platform hjælper mere end 250.000 hjemmesider verden over med at overholde nationale og internationale GDPR lovgivning og samtidig opretholde deres datadrevne forretning strategier. Sammen spreder vi nu budskabet om hvordan du kan få valid data fra dine brugere uden at kompromittere dine besøgendes privatliv og tillid. 

 

(Whitepaperet er skrevet på engelsk)

Gratis whitepaper fra KYNETIC

Få vores whitepaper tilsendt med det samme ved at udfyld formularen herunder, hvor du samtidig tilmelder dig KYNETIC Insight, som er vores gratis videns univers, hvor vi deler trends, analyser, værktøjer og brugbare guides til digital vækst.

whitepaper download

I whitepaperet kommer vi omkring:

  • The future is first-party - towards a privacy-first internet
  • How to build direct relationships with your customers using first-party data
  • Get above 70% consent rate and ensure trust from your users
  • How to get marketing data from users that say no to cookies - Introducing Google Consent Mode
  • Cookie consent audits and the setup you need to get through them without getting fined
  • Generate insightful first-party data from your customer relationships
  • Understanding the power of Customer Data Platforms
  • 3 ways Customer Data  Platforms will give you an edge during high-seasons