Introduktion
Et af digital marketing mest effektive teknikker
Retargeting er anvendt af mange, men forstået og fuldt udnyttet af få
Alle seriøse digitale marketing setups involverer en retargeting strategi, hvilket skyldes at teknikken er enormt effektiv i konverteringen af kunder. Årsagen til dette er at retargeting baserer sig på brugerhandlinger, der udviser en interesse i en service eller produkt i en sådan grad, at gen-eksponeringen af produktet kan være det sidste skub til en konvertering.
Selvom retargeting som koncept er let at forstå, er vores erfaring at mange ikke formår at udnytte det fulde potentiale i konceptet. Det har ført til dette whitepaper hvor vi i Kynetic har analyserer +100 retargeting ads og samlet vores indsigter til en best-practice vedr. retargeting teknikken.
Hvem i markedet følger best-practice for retargeting?
Mange arbejder med retargeting i deres annonceringsstrategi, men hvem excellere i at benytte teknikken? Fra vores analyse har vi skabt et best-practice framework til retargerting, hvilket vi har benchmarket op imod markedets 70 største ecommercers, omnichannelists og annoncører her i Norden.
I analysen har vi undersøgt markedet for:
- Hvem anvender social media tracking?
- Hvem anvender Google tracking?
- Hvilke markører, events og custom parametre bliver tracket?
Resultaterne vi fandt var afslørende for det digitale marketing landskab, hvilket du kan læse mere om i whitepaperet.
Whitepaper download
I analysen giver vi best-practice for Retargeting, f.eks.:
- Den rette datamængde og datakvalitet til det mest succesfulde setup
- Den bedst performerende type af kreativer, video længde og triggerfyldte annoncetekster
- Retargeting frekvens ift. CPA
- Samt en dataanalyse af markedets største annoncørers tilgang til retargeting