KYNETIC Insight Fokus

Tech i Marketing - Den bedste teknologi fra de mest innovative mennesker og virksomheder

Anvendelsen af den bedste teknologi, data og automatiseringer til mere effektiv og mindre støjende digital markedsføring er i en rivende udvikling. Vi har i KYNETIC valgt at interviewe +25 af de mest fremtrædende virksomheder og personer fra tech-industrien om deres tanker om teknologi i marketing og hvad de mener er det vigtigste at mestre lige nu.

Introduktion

Hvordan ser fremtidens teknologi indenfor marketing ud?

Teknologi gør en forskel

I KYNETIC arbejder vi med vi best of breed teknologi til at hjælpe med at løfte vores kunders forretninger. Faktisk er vi det eneste bureau af vores slags hvor data, automation og machine learning (AI) en del af vores DNA og gennemsyrer alt vores arbejde. Fra strategiske frameworks til taktisk eksekvering i kanalerne. 

 

Vi tror grundlæggende på at den rette teknologi, i de rette hænder, koblet med de rette data og den rette kommunikation skaber den absolut bedste digital markedsføring. Markedsføring der støjer mindre, der er mere effektiv og der performer top 5% bedst.

 

Trods vi netop er fyldt 2 år, er vi blandt Nordens hurtigst voksende bureauer og blev i foråret 2020 kåret som vinder af Nordic Search Awards for “Best online Campaign i Denmark, for vores arbejde med DUKA A/S i mobiltelefoni-branchen. Samtidig er vi netop også blevet scoret til at være Danmarks højst ratede Facebook Agency Partner.

 

Det bekræfter os i, at vores tilgange til den digitale verden er blandt de førende, hvorfor vi nu også ønsker at sætte yderligere fokus på netop teknologiernes betydning for marketing i dag. Teknologi gør aldrig forskellen alene, men mere end nogensinde før er en dybere teknologisk forståelse vigtigere for at opnår førende resultater.

 

Introduktion til Tech i Marketing:

Play Video
Bliv inspireret

Branchens dygtigste though leaders deler deres tanker

Vi har talt med branchens førende tech-eksperter

Vi har valgt at interviewe fremtrædende personer fra tech-industrien under overskriften “Tech i Marketing”. Vi har spurgt dem om hvad vi kan forvente af udviklingen indenfor teknologi vedrørende digital marketing og performance. Og hvordan kan vi bedst forberede os, og få mest ud af potentialet, indenfor intelligent teknologi?

 

Vi udgiver løbende videoerne uge for uge, så følg med løbende. Der kommer bl.a. videoer fra Facebook, Snap Inc, Apsis, Raptor, IBM Watson, LeadFamly, Ka-Ching og mange flere.

 

Bemærk: Pga COVID-19 er alle videoer optaget af personer selv. Vi har derfor ikke stillet krav til hverken format, lyd, eller optagekvalitet. Det vigtige er budskabet og vi sammen får delt viden om området.

video 1#

Facebook om online shopping og betydningen "friction" har

Rune Overgaard, Facebook 
Senior Partner Manager 

Shopping har været en del af vores digitale hverdag i et stykke tid nu, og udviklingen ser kun ud til at stige. Adfærden imødekommer Facebook med sin Marketplace platform, Facebooks shop og Instagram shops. Begrebet “friction” dækker over de irritationsmomenter som brugere oplever i online shopping, og dén udfordring har Facebook helt særligt fokus på. For ifølge Rune Overgaard ligger fremtidens marketing teknologier i at skabe friktionsløse brugeroplevelser.

video 2#

Raptor om digitale kompetencer og infrastrukturer

Jeppe Godske, Raptor 
Global Partner Director 

Mange virksomheder har store ambitioner om at arbejde omni-channel, men flere oplever også store udfordringer med at eksekvere på strategien. I denne video italesætter Jeppe Godske fra Raptor, de 2 største udfordringer for at lykkes med omni-channel. For selvom en virksomhed har den rette data tilgængelig, kræver arbejdet med digital marketing kompetencer og infrastrukturer, som er meget anderledes end i dag, end de bare var for 10 år siden.

video 3#

APSIS om Customer Data Platforme og marketing automatoin

Jakob Lundøe, APSIS
Chief Commercial Officer

Data fanget i data-siloer giver ingen, eller meget lidt, værdi for virksomheder og er et stort ressourcespild. En CDP er derfor et must-have til alle seriøse marketers, der vil arbejde datadrevet med deres markedsføring.

I denne video forklarer Jakob Lunøe fra APSIS, hvordan en CDP fungerer, hvilke muligheder et single customer view giver og hvordan en CDP kan løfte alle typer af markedsføring til bedre performance, med mere personalisering og relevans for brugeren. 

video 4#

Ka-Ching om relevant omni-channel annoncering

Anders Stentebjerg, Ka-ching
Chief Marketing Officer & Head of Product Design

Anders Stentebjerg fra Ka-Ching fortæller i denne video, hvordan den fysisk butik, med indtoget af digital handel, blev en “sort boks”, frakoblet den nye, digital kunderejse. 

Med en omnichannel tilgang til digital marketing og ved at bruge digitale marketing teknologier, såsom Ka-Chings software, kan fysisk butikker bliver indarbejdet – og en værdifuld informationskilde, til at skabe høj relevante kunderejser. Med intelligente digitale marketing teknologier kan virksomheder forblive relevante i kunderejsen, på tværs af både digitale og fysiske touch-points.

video 5# Del 1

Neurons Inc om målbar brugeradfærd i hjernen

Thomas Z. Ramsøy
CEO & stifter af Neurons Inc

Grundstenen i digital marketing er at forstå den bagvedliggende menneskelige adfærd. Ved at bruge hjerneforskning kan forståelsen af menneskets adfærd gå langt dybere og blive gjort kvantificerbar.

Thomas Ramsøy fra Nuerons Inc, et anvendt hjerneforskningsselskab, præsenterer, hvordan udviklingen indenfor hjerneforskning har ført til billigere, mere pålidelige, tilgængelig og mobile teknologier. Forskningen af hjernen og den forbrugeradfærd den afleder, kan nu måles og undersøges uden for laboratorierne og i stedet ude i den virkelig verden.

video 5# Del 2

Neurons Inc om AI i hjerneforskning

Thomas Z. Ramsøy
CEO & Stifter hos Neurons Inc

I fortsættelsen fra sidste video fra Neurons Inc, fortæller CEO og founder af Neurons Inc., Thomas Ramsøy videre omkring udviklingen i teknologien vedrørende anvendt hjerneforskning. Ved at kombinere opsamlet data fra hjernens reaktioner og anvende kunstig intelligens, kan vi nu begynde at forudsige hjernens reaktioner. Det gør hjerneforskning til et anvendeligt værktøj i udvikling af digitale produkter i en større skala og mere automatisk. 

video 6#

Sleeknote om bedre brugertests via eyetracking

Mogens Møller
CEO & Co-founder hos Sleeknote

Teknologidrevet brugertests forstyrrer mindre og giver mere virkelighedstro indsigter. Det fortæller Mogens Møller, CEO og co-founder af Sleeknote, om i denne video. Her kommer han med eksempler på, hvor eye-tracking i brugertests gav nye indsigter, som ikke var mulige ved en klassisk, spørgsmål-baseret brugertest. Eksempelvis røber øjets bevægelser, hvilke forventninger en forbruger har, uden at de behøver at sætte ord på dem. Og dermed kan mere reel data omkring brugeradfærd blive opsamlet og undersøgt.

video 7# del 1

NEXD om mobile-first display-annoncer

Niels Forsberg 
Managing Director hos NEXD

En mobile-first tilgang til design af display kreativer, giver en klikrate mellem 50 % og 500 %. Det skyldes at du som annoncør kan skabe et mere indbydende brand-univers og en generel bedre annonceoplevelse, hvilket medfører en større interesse fra forbrugerne i din annonce. I denne video fortæller Niels Forsberg omkring mobil-venlig display annoncering, der giver mere trafik, højere klikrater og bedre annonceoplevelser ved hjælp af tilpassede kreativer og legefulde interaktionsmuligheder. Del 2 af videoen udgives i næste uge.  

video 7# del 2

NEXD om mere innovative display ads

Niels Forsberg 
Managing Director hos NEXD

I forlængelse af sidste uges video fortæller Niels Forsberg, Managing Director hos NEXD, i denne video omkring nye, mere kreative og effektive muligheder i display annoncering. Udover at benytte video i display annoncering, er der også andre tekniske features, der kan give øget trafik fra dine bannere til din forretning. Med AR og gamification kan du engagere dine brugere med dit budskab i længere tid og med større effekt. Og ved at bruge mere specifikke eller kreative CTA’er kan du styre og guide dine brugeres kunderejse mere præcist der giver flere relevante konverteringer.

video #8

Clerk forudsiger AI overtager content produktionen

Hans-Kristian Bjerregaard
CEO & stifter af Clerk.io

AI bliver i de næste år en større og større del af digital markedsføring, og har potentialet til at overtage den tidskrævende, omkostningsfulde, men vigtige, content produktion. I denne video fortæller Hans-Kristian Bjerregaard, CEO og stifter af Clerk.io, om hvordan ny teknologi gør det muligt for AI at producerer tekster til blandt andet blogindlæg og email marketing, og på den måde frigøre både tid og ressourcer, og samtidig få et højkvalitets produkt. Et eksempel på en AI teknologi er OpenAI’s nye AI, GPT-3, der ved hjælp af deep learning kan producere tekst, der er næsten umuligt at skelne fra et menneskes.

video #9

LeadFamly om flere leads med gamification

Martin Bjørn Madsen
CEO hos LeadFamly

Gamification er ikke noget nyt begreb indenfor markedsføring. Faktisk findes der eksempler på gamification i større og mindre grad over hundrede år tilbage. Men nyt er, at vi nu har teknologier til rådighed, der giver os mulighed for at integrerer gamification i langt større grad på tværs af vores markedsføringstiltag. I denne video giver Martin Bjørn Madsen, CEO hos LeadFamly, indsigt i, hvordan gamification kan bruges til at aktivere din målgruppe og skabe leads uden at være afhængig af sæsonbestemte begivenheder som BlackFriday, påske eller jul.

Vi er arkitekterne bag førende digital marketing setups
Digital markedsføring accelereret af data, automation & AI

Eneste bureau specialiseret i at opnå højere ROI ved at integrere AI og automation dybt i vores indsats

Dyb viden og indgående erfaring

+18 års erfaring fra en lang række af Nordens største og mest ambitiøse brands og virksomheder

Markedsledende resultater og cases

+200 ambitiøse vækstcases bag os fra både ind- og -udland med markant vækst af forretningskritiske KPI’er

Førende digital marketing konsulenthus

Højeste scorende Facbook Bureau i landet, Vinder af Nordic Search Awards for best resultater og et de hurtigst vækstende bureauer i Norden

FREMTIDENS DIGITALE VINDERE VÆLGER KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde.

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.