RETAIL AS MEDIA

Tag din e-handelsvirksomhed til næste niveau med en retail as media-strategi

Retail as Media-konceptet er en stor global e-commerce-trend og som stadig vinder større fodfæste i det danske marked, især blandt de mest visionære brands. Denne tilgang giver multi-brand webshops chancen for at transformere deres e-handelsplatforme til kraftfulde mediekanaler, hvilket skaber mulighed for direkte indtjening eller at kanalisere markedsføringsbudgetter direkte ind i e-handelsoplevelsen. 

Anmod om foranalyse

Førende eksperter inden for e-handel

Specialister med baggrund i nogle af Nordens største mediebureauer

Datadrevet marketing med teknisk knowhow

Hvad vi arbejder med

Transformer jeres multi brand e-handelsplatform til en effektiv mediekanal

Hos KYNETIC er vi eksperter i at hjælpe virksomheder med Retail as Media via rådgivning, implementering og maksimering af afkastet fra strategi til koncept og eksekvering. Ved at forankre et Retail as Media-koncept i jeres forretningsstrategi kan jeres e-handelsplatform generere yderligere indtægter og bedre marginer, ved at sælge medieplaceringer til brands og leverandører - til gavn både for slutkunder, leverandører og jer selv. På den måde udnytter I jeres eksisterende trafik og brugerbase til at få en ny indtægtskilde i form af annoncekroner. 

Først og fremmest skal webshoppen have en betydelig mængde trafik og en attraktiv brugerbase, så brands og/eller leverandører ser værdien i at investere i medieplaceringerne på platformene – det skal med andre ord give værdi for køberne.

 

Derudover er det forudsætning med en teknologisk infrastruktur, der kan understøtte at styre medieplaceringer uden at gå på kompromis med webshoppens ydeevne og nuværende performance, samt den funktionalitet jeres koncept tilbyder rent kommercielt.

 

Retail as Media egner sig derfor især til større multi-brand webshops med en bred vifte af produkter fra konkurrerende leverandører, og en etableret brugerbase. Disse platforme har ofte den nødvendige trafik og data, som brands eller leverandører kan skabe merindtjening udfra og dermed er villige til at købe ind i eller give markedsføringsbidrag til.

 

Desuden vil webshops med en stærk brandidentitet og loyalitetsprogrammer sandsynligvis se en højere succesrate, da de allerede har et engageret publikum, der regelmæssigt besøger platformen.

 

Er I klar til at finde ud af om Retail as Media er relevant for jer – så tag kontakt til os i dag.

 

Retail as media gif

 

Retail as Media egner sig derfor især til større multi-brand webshops med en bred vifte af produkter fra konkurrerende leverandører, og en etableret brugerbase. Disse platforme har ofte den nødvendige trafik og data, som brands eller leverandører kan skabe merindtjening udfra og dermed er villige til at købe ind i eller give markedsføringsbidrag til.

 

Desuden vil webshops med en stærk brandidentitet og loyalitetsprogrammer sandsynligvis se en højere succesrate, da de allerede har et engageret publikum, der regelmæssigt besøger platformen.

Er Retail as Media for jer?

Anmod om foranalyse

Før I dykker ned i implementeringen af Retail as Media, er det afgørende at fastslå, om din virksomhed har de nødvendige forudsætninger for at gøre Retail as Media til en succes. Der er mange overvejelser som skal gøres for at få succes med tilgangen. Vi tilbyder at lave en gratis foranalyse af jeres forretning for at afdække potentialet i en Retail as Media-strategi.

 

Vi har udarbejdet en længere tjekliste af punkter, vi afdækker i analysen for at kunne skabe grundlag for en god fortsat snak om, hvordan vi kan hjælper jer i gang med Retail as Media.

 

Punkterne inkluderer blandt andet:

 

  • Business case - er der potentiale i at få succes med Retail as Media i jeres forretning?
  • Readiness - hvad skal der til for at jeres forretning er klar?
  • Teknologivalg - hvordan kan I teknisk set styre det ud fra de tekniske forudsætninger I har tilgængeligt i dag?
  • Placeringer- hvilke typer af placeringer vil være relevante at udbyde?
  • Prissætning - hvad skal placeringerne koste for at det bliver en profitabel case?
  • Skalering - hvor hurtigt og i hvilken grad skal løsningen kunne skaleres, og hvad skal der til for at det kan ske?
  • KPIer - hvordan kan I måle på indsatsen?


Når analysen er klar, inviterer vi jer til et møde, hvor vi vil uddybe vores findings og eventuelt indgå en dialog om videre samarbejde.

Anmod om din Retail as Media foranalyse
KYNETIC - Førende eksperter i e-handel
Hvordan arbejder vi med

Rådgivning fra erfarne folk med baggrund fra Nordens førende mediebureauer

At udvikle en Retail as Media-strategi indebærer mere end blot at tilføje medieplaceringer på en e-handelsplatform. Det kræver en dybdegående forståelse af både medielandskabet og e-handelsdynamikkerne. Den reelle udfordring ligger i at sammensætte en strategi, der ikke kun fungerer i praksis, men også skaber den ønskede profit.  

Flere af vores specialister har baggrund i nogle af Nordens førende mediebureauer, og har stor erfaring i medieindkøb og annoncering, og de står klar til at hjælpe jeres virksomhed i mål med at implementere Retail as Media i jeres forretning.

 

Samtidig samarbejder vi med nogle af de førende spillere inden for software til håndtering af medieplaceringer og -analyse, så jeres implementering bliver gnidningsfri og giver jer de bedste betingelser for succes.

 

Hos KYNETIC forstår vi, at hver virksomhed er unik. Derfor tilpasser vi vores tilgang til “Retail as Media” specifikt til jeres behov, ressourcer og mål og rådgiver ud fra de forudsætninger og muligheder, der er tilstede i jeres virksomhed. 

 

Pilotprojekter 

For at sikre, at strategien fungerer optimalt for din virksomhed, hjælper vi med at køre pilotprojekter, cases eller lignende. Dette giver os mulighed for at teste, justere og forfine tilgangen, inden den rulles ud i større skala.

 

Kampagne- og konceptudvikling

Vi hjælper med at udvikle og implementere partnerkampagner, der kan øge din rækkevidde og ROI.

 

Overvågning og testing

Med vores adgang til avancerede værktøjer og metoder tester og optimerer vi konstant dine kampagner for at sikre de bedste resultater.

 

Kontakt os i dag for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at realisere potentialet i Retail as Media.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases .

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • I ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • I er typisk en e-commercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • I er ambitiøse og investerer i jeres brand
  • I ønsker et grundigt setup til jeres digital marketing-kanaler
  • Digital er, eller skal være, en forretningskritisk afsætningskanal
  • I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • I ønsker at blive udfordret af de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • I er i markedet efter en billig pakkeløsning
  • I ønsker ikke at arbejde data-drevet
  • I leder efter en leverandør frem for en samarbejdspartner
  • I ønsker projektafvikling frem for kontinuerligt samarbejde
  • I ønsker ikke at investere i virksomhedens brand
  • I ser ikke det vigtige i grundighed og detaljer
  • I har afsat et urealistisk budget til at nå jeres målsætninger
  • Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

    Start med en analyse

    Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

    Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.