TIKTOK-ANNONCERING

Ram den attraktive yngre målgruppe med TikTok-annoncering

Ved at inkludere TikTok i jeres kanalmiks åbner I døren til den yngre, købestærke målgruppe og hvilke trends der rør sig i målgruppen. Aktiv deltagelse på TikTok giver mulighed for at styrke jeres brandidentitet i et miljø præget af højt engagement og dynamik.

Kontakt os

Features til målretning og metrics til effektmåling af video annoncerne

Bliv eksponeret for et stort antal potentielle kunder, tidligt i kunderejsen

Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast

Hvad arbejder vi med

Effektiv annoncering på TikTok

TikToks brugere tilbringer mere end 50 minutter om dagen i gennemsnit på platformen. Det giver annoncører en unik mulighed for at fange og fastholde brugerens opmærksomhed. Med sine 150 millioner aktive brugere i Europa er mulighederne for vækst i et stadig uudforsket marked større end nogensinde før.

TikTok, med sin omfattende brugerbase, præsenterer en enestående mulighed for at nå en bred skare af mennesker til en CPM-pris, der i gennemsnit er 30% lavere end på konkurrerende platforme. Den gennemsnitlige konverteringsrate på TikTok er bemærkelsesværdigt 1,1%, hvilket afspejler den høje grad af brugerengagement, idet 92% af brugerne foretager en handling efter at have set en TikTok.

 

TikTok-annoncering er stadig et umættet marked at annoncere på i Danmark, hvilket giver mulighed for at opbygge en loyal følgerskare før konkurrenterne, og tillader brands at finjustere deres strategi i et mindre konkurrencepræget miljø. Desuden kan tidlig adoption forbedre brandets image som innovativt og trendsettende, samtidig med at man drager fordel af lavere annonceomkostninger.

 

Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC

Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor annoncering har resulteret i utallige vækstcases.

Hvordan arbejder vi med

TikTok for hvem?

Udover at rumme en samlet brugerdatabase på over én milliard mennesker globalt, er der adskillige andre åbenlyse fordele ved at markedsføre sit brand eller produkt på TikTok-platformen.

TikTok, kendt som en dynamisk underholdningsplatform, er særdeles effektiv til at promovere produkter inden for brancher som fashion, skincare, smykker og gadgets.

 

Grunden til dette er tredelt:

  1. Visuel appel: Produkter fra disse brancher har ofte en stærk visuel appel, hvilket gør dem ideelle til TikToks videoformat.
  2. Enkelhed i formidling: Disse produkter kræver typisk ikke komplekse forklaringer, hvilket gør dem lette for seerne at forstå og engagere sig i.
  3. Trendfølsomhed: TikTok er kendt for at være en trendsetter, og produkter inden for disse kategorier kan hurtigt blive populære, når de bliver præsenteret på en kreativ måde.

Det betyder ikke, at det kun er ovenstående brancher der kan opleve succes med TikTok. Der er set adskillige eksempler på andre brancher, der har fået meget ud af platformen ved at tænke kreativt og tilpasse sig platformens univers og/eller aktuelle trends.

 

TikTok kan bedst beskrives som en underholdningsplatform frem for et socialt medie. Dette skifter fokus fra simpel produktpræsentation til at skabe engagerende og underholdende indhold. Videoer på 15-60 sekunder er hjørnestenen i TikTok, og det er vigtigt at tilpasse indholdet til platformen for at få succes med strategien.

"Succes på TikTok forudsætter, at du laver indhold, der er kreativt, autentisk og passer ind i platformens univers"

Leander Wewer
Paid Social Specialist
SAMARBEJDE MED OS

Skræddersyet indsats med TikTok som en del af kanalmikset

Vores social-team hos KYNETIC har erfaring i at maksimere dit brand's potentiale på TikTok. Vi tilbyder en skræddersyet tilgang, der sikrer, at din virksomhed ikke kun er til stede på TikTok, men også får det maksimale ud af indsatsen.

Vores proces inkluderer:

  1. En detaljeret vejledning: Fra oprettelse af din annoncekonto til effektiv skalering.
  2. Strategisk kampagneopbygning: Vi opsætter og strukturerer jeres kampagner fra A-Z, og optimerer løbende for at sikre optimal performance.
  3. Kotinuerlig rådgivning: Vi tilbyder sparring på alt fra fastsættelse af målsætninger til sparring på indhold fra konceptudvikling til færdigt produkt, samt hvilke annoncetyper der performer bedst i jeres setup.

Vores kernefokus at skabe en robust og fremtidsklar digital markedsføringsstrategi som inddrager alle de relevante platforme i marketingmikset. Vi tager udgangspunkt i jeres unikke forretningsbehov og sikrer, at platform, produkt og service er perfekt afstemt for at opnå bæredygtig vækst.

Indsigt I

Sådan fungerer TikTok-annoncering

TikTok tilbyder en række annonceformater, der hver især er designet til at fange brugerens opmærksomhed på forskellige tidspunkter i deres browsingoplevelse. Nogle annoncer vises direkte i brugerens feed og bør designes til at ligne organisk indhold for at sikre maksimalt engagement. Andre annoncer giver brands eksklusiv skærmplads i et kort tidsrum, hvilket er ideelt for at opnå øjeblikkelig eksponering. Der er også formater, der giver en længere videooplevelse fra det øjeblik appen åbnes.

Når I skaber indhold til disse forskellige formater, er det afgørende at fange brugerens interesse hurtigt, være autentisk og udnytte platformens unikke kreative værktøjer. Afhængigt af jeres specifikke mål kan hvert format bruges til alt fra at øge brandkendskabet til at drive direkte konverteringer.

 

Nedenfor får I et overblik over de formater, TikTok tilbyder:

 

Annonceringstyper på TikTok
TopView Ads

Første video i brugerens "For You"-feed. Opnå views og generér trafik til dit site ved hjælp af CTA.

Brand Takeovers

Brugeren kan ikke scrolle videre som ved TopView. Content skal være produceret af brandet selv.

In-feed Ads

Den hyppigst brugte annoncering på TikTok. Din annonce vil dukke op mellem de forskellige TikToks i swipe-feedet.

Branded Hashtag Challenge

Du skaber et hashtag, og opfordrer din målgruppe til at bruge det i deres TikToks. 

Branded Effects

Besidder du kreative evner, kan du skabe et filter, som brugerne kan anvende - ligesom du kender fra SnapChat og Instagram. 

Spark Ads

En mellemting mellem organisk content og annoncering. Du kan blandt andet bruge content skabt af andre brugere som annoncering. 

Vores dygtige social-team står altid klar til at rådgive og tage en snak om, hvordan TikTok kan blive en værdifuld del af jeres kanalmiks og bidrage til jeres overordnede markedsføringsstrategi. Tøv ikke med at tage fat i os, hvis I har spørgsmål.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant

Typisk over 50 slides med strategiske anbefalinger

Start med en analyse

Få en analyse af jeres digitale marketing-indsats

Vi gør brug af vores gennemtestede frameworks, jeres data og viden fra vores arbejde med vores kunder på tværs af brancher.

Hvem er vi for

Vi er ikke et perfekt match for alle

Et perfekt match

Her matcher vores tilgange, teknologi-brug og fokus med jer

  • I ønsker at arbejde markedsledende med digital markedsføring
  • I er typisk en e-commercer, B2B-virksomhed eller retailer
  • I er ambitiøse og investerer i jeres brand
  • I ønsker et grundigt setup til jeres digital marketing-kanaler
  • Digital er, eller skal være, en forretningskritisk afsætningskanal
  • I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde
  • I ønsker at blive udfordret af de dygtigste specialister i branchen
  • Ikke et godt match

    Typiske kendetegn på at vi ikke er et godt match

  • I er i markedet efter en billig pakkeløsning
  • I ønsker ikke at arbejde data-drevet
  • I leder efter en leverandør frem for en samarbejdspartner
  • I ønsker projektafvikling frem for kontinuerligt samarbejde
  • I ønsker ikke at investere i virksomhedens brand
  • I ser ikke det vigtige i grundighed og detaljer
  • I har afsat et urealistisk budget til at nå jeres målsætninger