LINKEDIN-ANNONCERING
LinkedIn annoncering til jeres fordel
Hos KYNETIC har vi en datadreven tilgang til LinkedIn annoncering, accelereret af kunstig intelligens og machine learning. Vi arbejder ofte med LinkedIn som annonceringsplatform og har den som en fast del i vores marketing toolbox.
Kontakt osDatadreven, adfærdsbestemt tilgang til LinkedIn annoncering med høj ROI
Annoncering med fokus på beslutningstagernes kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
LinkedIn annoncering
Ved at bruge en datadreven tilgang til LinkedIn annoncering, accelereret af kunstig intelligens og machine learning, vil I være i stand til at opnå flotte resultater for jeres forretning.
LinkedIn annoncering adskiller sig fra andre platforme som Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest Ads etc., på grund af mulighederne for målretning af annoncer. Med LinkedIn annoncering er der langt flere muligheder for at annoncere målrettet ud fra en række punkter, beskrevet herunder.
LinkedIn giver en unik mulighed for at målrette annoncering efter målgrupper der har vital data tilfælles:
Fælles vital data til målretning
Virksomhed
Brancher, virksomhedsfølgere, -forbindelser, -navne og størrelser
Uddannelse
Akademiske grader, skoler og studieretninger
Erhvervserfaring
Ancienniteter, jobfunktioner, jobtitler og kompetencer
Interesser
LinkedIn grupper og medlemsinteresser passende din virksomhed
Det er en opgradering af data at annoncere efter, men selvfølgelig kan LinkedIn også målrettes efter demografiske data – herunder køn og alder. Det er dog ofte svag data at målrette efter, når LinkedIn netop tilbyder bedre, skarpere og mere relevante oplysninger omkring deres brugere.
Medlemmer af LinkedIn indtaster ofte mere data omkring deres nuværende jobfunktion samt uddannelse, hvilket giver jer som annoncører mere valide data at arbejde ud fra når I fokuserer på eksempelvis B2B Lead Generering i jeres LinkedIn marketing strategi. LinkedIn er derfor en utrolig spændende platform, med stort potentiale hvis annonceringen bliver sat op korrekt. Det hjælper vi i KYNETIC selvfølgelig gerne med, så du også kan komme i gang med annoncering på Linkedin.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor Linkedin-annoncering har været en central del i indsatsen.
hvordan arbejder vi med
Et adfærdsbaseret retargeting setup
På LinkedIn er den gennemsnitlige CPM ofte er højere end på andre platforme, herunder Facebook, Instagram og Google Ads. Dette opvejes ved LinkedIns mange opsætningsmuligheder ved annoncering. For at udnytte LinkedIns algoritme bedst, kræver det en stor mængde data, algoritmen kan bearbejde. Denne datamængde indhentes ved at arbejde på tværs af platforme i en funnel-based marketing strategi, en tilgang vi i KYNETIC altid arbejder ud fra.
Ligesom Facebook har et Pixel eller SDK til at indsamle data fra dine website besøgende og app brugere, har LinkedIn et Insight Tag, som du kan implementere på dit website. Ved at oprette de rette mikro-konverteringer og opsamle nok top-funnel trafik til dit website, kan du lave et adfærdsbaseret retargeting setup i din annoncering på LinkedIn. Det kræver en målgruppe på minimum 300 LinkedIn medlemmer, at lave en retargeting kampagne. LinkedIns algoritme opfanger og linker ofte ca. 5-10% af alle website besøgende til et LinkedIn medlem på det danske marked.
Ligesom på Facebook og i Google Ads, har du også mulighed for at uploade CRM data til LinkedIn. LinkedIn supporterer også direkte CRM-integrationer til bl.a. HubSpot, Marketo, Oracle Eloqua, Salesforce, Microsoft Dynamics 365 og mange flere. Hos KYNETIC rådgiver vi om hvilke integrationsmuligheder samt funnel-baseret digital marketing strategi, der bør fokuseres på, så vi kan skabe de bedste resultater for netop jeres forretning. Med udgangspunkt i kunderejsen, sammensætter vi den rette forretningsstrategi holdt op mod jeres interne KPI’s og forretningskritiske touchpoints.
Indsigter i
LinkedIn Audience Expansion
Brug LinkedIns algoritme til jeres fordel, og samtidig indsamle mere data om jeres målgruppe. Det er en win-win situation for jer som annoncører, da I rammer jeres målgruppe og samtidigt får mere indsigt i dem.
Ved at aktivere Audience Expansion i jeres LinkedIn kampagner kan I nå ud til lignende målgrupper inden for samme geografiske afgrænsning. Derudover, hvis I ekskluderer specifikke attributter i jeres målgruppe, vil disse også blive ekskluderet efter aktivering af Audience Expansion. I testfaserne af nye målgrupper på LinkedIn, får I mulighed for at bruge LinkedIns algoritme til jeres fordel, og samtidig indsamle mere data om jeres målgruppe.
Der kan drages paralleller fra LinkedIn’s Audience Expansion til Look-a-like målgrupper i Facebook. Forskellen er dog at, LinkedIn kun benytter Audience Expansion hvis der ikke er nok data i jeres målgruppe, til at få algoritmen til at optimere jeres kampagner optimalt. Det betyder, at I ikke behøver at oprette en ny målgruppe i et separat annoncesæt, for at få algoritmen til at optimere nødvendigt.
Vi specialisere os i flere sociale medier
Læs mere om annoncering på andre sociale medier
Facebook-annoncering
Optimer din rækkevidde og konvertering ved at annoncere til verdens største onlinefællesskab.
Pinterest-annoncering
Markedsfør dine produkter til et købeklart og inspirationshungrende publikum.
Snapchat-annoncering
Ram en engageret ung målgruppe på en platform med unikke interaktive muligheder.
Instagram-annoncering
Nå ud til en bred målgruppe gennem visuelt fængende indhold på en etableret platform.