CONTENT MARKETING
Content, der konverterer kunder, og skaber langvarig loyalitet
Vi stiller skarpt på alle touch points i kunderejsen og understøtter den med det rette content, i den rette kontekst. Det forhøjer CLV, forbedrer ROI og holder din virksomhed relevant i en larmende branche. Ude er push kommunikation, inde er inspirerende relationer.
Kontakt osMere trafik, flere leads og højere konverteringsrater ved hjælp af data
Vind over komplekse kunderejser, højere forventninger og flere konkurrenter
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Forbrugere ønsker relevant indhold, ikke reklamer
Forbrugere bliver hver dag oversvømmet af reklamebudskaber. For konkurrencen om deres opmærksomhed foregår på tværs af virksomheder og brancher. I dag er forbrugere efterhånden immune over for uinteressant markedsføring, hvilket sætter nye krav til content marketing.
Nutidens forbruger er kritisk overfor reklamer. 71% af alle forbrugere ser negativt på annoncering med budskaber, der bærer tydeligt præg af markedsføring, og som har lav relevans. Især yngre (både generation y og z) er kritiske over for annoncering. Ifølge McCarthy Group, stoler op mod 84% ikke på annoncer.
I KYNETIC arbejder vi med datadrevet content marketing, der skaber trafik, leads og højner konverteringsrater. Vi arbejder med content, som leverer værdi til kunder gennem relevant indhold, de møder på det rette tidspunkt og i den rette kontekst.
Content marketing kræver derfor et skarpt fokus på, hvem kunderne er, demografisk og psykografisk, hvad de efterspørger, interesserer sig for og hvordan de konsumerer indhold. Deres digitale adfærd i valg og brug af digitale platforme har også afgørende betydning for hvilket content, vi anbefaler at prioritere en produktion af.
Af alle danske forbrugere starter 88 % af deres kunderejser ved at undersøge varen på nettet. Hvis din virksomhed er til stede i dét øjeblik og kan besvare deres spørgsmål med relevant og værdifuldt indhold, stiger sandsynligheden for at de konverterer hos dig.
Tilstedeværelsen på nettet med det rette content er derfor afgørende for at føre trafik ind på dit site og skabe varme leads tidligt i købsprocessen. I KYNETIC har vi et hold af content specialister der med hjælp fra andre digitale marketing discipliner som SEO, annoncering og digitale strateger, mv., hver dag rådgiver virksomhed i værdiskabende content marketing.
Fordelen ved en datadrevet content marketing strategi er ikke kun forhøjet trafik til dit site og flere konverteringer. Content marketing er også en langsigtet investering, som giver loyale kunder der konverterer med en højere ROI.
Du kan læse mere om hvordan vi arbejder med data og det vi kalder en efterspørgselsanalyse i en integreret SEO og content-marketing strategi her. Vi hjælper gerne din virksomhed i gang med en effektiv content marketing, som vi garanterer skaber mere forretning.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor kombinationen af SEO og content marketing har været en central del af indsatsen.
Hvordan arbejder vi med
Unikt, værdiskabende og relevant content
Nutidens forbruger er en digital ekspert, som ikke længere lytter til virksomheders push kommunikation eller vil lade dem bestemme over deres liv. Med datadrevet content marketing, inspirerende content og indhold der imødekommer forbrugernes behov, trækkes forbrugere til.
Når vi i KYNETIC arbejder med content marketing, fokuserer vi på at opkvalificere vores kunders content ved at understøtte dem med relevant og unikt indhold. For at dette skal lykkes, dykker vi dybt ned i målgruppens behov, ønsker og adfærd som vi opsamler fra flere datapunkter.
Vi afdækker efterspørgslen på markedet ved hjælp af en grundig AI-baseret efterspørgselanalyse. Heraf får vi data på forskellige søgetermer, herunder produktsøgninger og emner, som målgruppen har foretaget og som som relaterer til virksomhedens produkt eller service. I datasættet bliver søgevolumen og konkurrencen også afklaret.
Udover kommercielle nøgleord, identificerer vi spørgsmål, ønsker, udfordringer og forventninger, som jeres kunder har til jeres produkt. Viden om jeres målgruppe og deres interesser skaber derfor grundlag for udvikling og eksekvering af content.
Forbrugere skal påvirkes mere end én gang, for at de konverterer. I content marketing er en gylden regel at indholdet skal levere værdi til brugeren mindst tre gange, før kommunikationen skal blive mere salgsorienteret. Det sætter krav til content omfanget og heri en content produktion, og her står KYNTEICs hold af content specialister til rådighed.
Vi hjælper blandt andet vores kunder med at skabe indhold inden for følgende discipliner:
Video
Op mod 92% af alle forbrugere med mobile devices konsumerer videoindhold. Video content er en god og effektiv måde at skabe opmærksomhed og engagere dit publikum på og bliver ofte prioriteret højere end andet content.
Blogindlæg
I er eksperter inden for jeres fagområde, og det skal ikke alene kommunikeres, men også anvendes proaktivt. Et godt blogindlæg byder på interessant og relevant viden til forbrugeren. Indholdet kan forbrugeren enten have søgt bevidst for at finde svar på spørgsmål, eller det kan løse en ubevidst blokade der har forhindret en købsbeslutning.
E-bøger
Del ud af jeres ekspertviden ved at lave gennemarbejdet og flot præsenteret indhold, som behandler et fagområde, en branche eller et interessefelt. E-bøger er typisk effektive til at generere leads ved at lade jeres kunder downloade et eksempel via deres e-mail.
Infographics
Dine kunder foretrækker nemt og overskueligt indhold, og i mange tilfælde vil det være ideelt at fortælle omkring komplekse eller videnstunge emner på en visuel simpel måde ved hjælp af infographics.
Sociale medier
Sociale medier er uundgåelige, når det kommer til at skabe en relation til jeres kunder. Danskere bruger i gennemsnit 3,5 timer om dagen på sociale medier, og her har I altså gode chancer for at tiltrække jeres kunders opmærksomhed og skabe relationer gennem regelmæssigt spændende og engagerende indhold. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe med at udvikle og eksekvere en effektiv indsats på sociale medier.
Referencer/anmeldelser
Anbefalinger fra glade og tilfredse kunder eller levering til prominent kunder er afgørende i købsbeslutning. Skab troværdighed ved at lade potentielle kunder læse om ros I har modtaget fra andre.
Email-marketing
Vi hjælper med at få succes med e-mail marketing, så I følger jeres leads med relationsskabende content fra første indtryk ned gennem kunderejsen ved anvendelse af vores eget framework.
SEO
Googles søgealgoritmer prioriterer engagerende og informativt indhold. Leverer I regelmæssigt content af god kvalitet på jeres website og blog, vil Google vurdere websitet som et værdiskabende svar på kundens forespørgsel. Det vil styrke jeres SEO og øge jeres chancer for en god organisk placering, når kunden søger viden om jeres produkt. Læs mere om, hvordan vi hjælper vores kunder med søgemaskineoptimering.
Værktøj til content marketing
Værdien af en kunde influerer ROI
Vi arbejder altid med Customer Lifetime Value (CLV), når vi beregner ROI ved content marketing. Det er et ofte overset element, men ikke desto mindre er det afgørende i en målrettet content marketing indsats. Customer Lifetime Value handler om at kende jeres kunders samlede værdi i den tid, de er kunder i jeres forretning. Benytter I CLV aktivt i forbindelse med budgettering, vil I kende værdien af en ny kunde og dermed også den pris, som I bør betale for at skaffe nye kunder.
I kan udregne jeres Customer Lifetime Value med vores gratis CLV beregner.
Vores typiske proces
Et content framework for hele kunderejsen
Vores tilgang til arbejdet med content marketing er pragmatisk, og derfor arbejder vi ud fra et struktureret framework, som skaber den største værdi for vores kunder. Som tidligere nævnt frasorterer forbrugere i stigende grad reklamer og laver i stedet selv deres egen research. Det har skabt et stigende antal touch points i kunderejsen, der i nutidens digitale marked er langt mere komplekse end tidligere.
Vi arbejder derfor med en funnel-baseret strategi, som deles op i tre stadier, der hver især tjener formålet om at modne kunden fra informationssøgning til det endelige køb:
Ved at imødekomme jeres potentielle kunders interesser og besvare deres spørgsmål med det rigtige indhold, på det rigtige tidspunkt, vil kunden føle sig værdsat. Det vil give autoritet og tillid hos kunden, og jeres forretning vil blive positioneret som en bidragende og troværdig kilde til information.
Mere viden om SEO
Se flere former af SEO vi arbejder med
Teknisk SEO
Det rette tekniske SEO setup er et afgørende parameter i jagten på øget organisk synlighed. Vi har mere end 15 års erfaring med teknisk SEO
Linkanalyse
Få konkret viden om hvordan du analyserer jeres linkprofil. Vi tilbyder professionel rådgivning i optimering af jeres linkprofil
Lokal SEO
Lokal SEO er optimering mod søgninger med lokal søge intention. Lokal synlighed er afgørende i organisk vækst. Vi er førende specialister i lokal SEO
Hastighedsoptimering
Få overblik over efterspørgslen i markedet og bedre indsigt I hvad jeres kunder søger efter. Læs vores step-by-step guide til søgeordsanalyse