AMAZON & MARKEDSPLADSER
Amazon markedsføring og markedsplads strategi
Amazon, prisportaler og markedspladser kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handels set-up og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed øget omsætning og indtjening.
Kontakt osAmazon har været den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handels set-up
Match potentielle kunders efterspørgsel med relevant annoncering
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Amazon salg og markedsføring
Vi hjælper en række førende virksomheder med deres Amazon setup og deres Amazon markedsføring. Typisk i kombination med andre kanaler og ofte også via salg på andre markedspladser.
Hos KYNETIC hjælper vi både vores kunder med at afsætte deres varer gennem alle digitale kanaler, og er der styr på de grundlæggende discipliner som SEO, SEM, social og e-mail marketing, hjælper vi vores kunder med at finde nye salgskanaler og nye markeder. Her er Amazon og markedspladser ofte en attraktiv vej at, såfremt I har det rette produkt til det, har den rette strategi og kender faldgruberne. Det er typisk en individuel vurdering af eksisterende konkurrence, jeres priser, jeres avance, den fysiske produktstørrelse og jeres målgruppe.
Â
Amazon, prisportaler og markedspladser kan være den helt rette vækstmotor i et ambitiøst e-handelssetup og kan bidrage med at komme ud til flere potentielle kunder og dermed øget omsætning og indtjening.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt for vores digitale marketing af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases hvor PPC på Amazon og markedspladser har været en central del i indsatsen.
Hvordan arbejder vi med
Amazon Marketing Service
Foruden salg pĂĄ Amazon er det muligt at annoncere direkte i Amazon via Amazon Marketing Services, der grundlæggende foregĂĄr som en simpel form for Adwords, hvor du køber annoncering pĂĄ givne søgeord.Â
I USA starter mere end 40% af brugerne direkte på Amazon.com, hvis de skal købe et produkt. Det vil sige, at de springer søgningen i søgemaskinen over. Den tendens vil vi også se i Danmark, og allerede nu er det attraktivt for virksomheder at komme i gang med at afsætte deres produkter på Amazon. Det hjælper vi med.
Â
På Amazon har du dog ikke samme frihed som i din egen shop eller i Google. Først og fremmest skal du have godkendt dine produkter og priser. Det vil ikke være muligt at sælge varer på Amazon, hvis det ikke også er attraktivt for Amazon. Som udgangspunkt skal I også selv stå for logistikken. Det vil sige, at den foretrukne Fullfilled by Amazon-service, hvor jeres virksomhed kan gøre brug af Amazons lager og logistik-setup, først er tilgængelig for jer, når I kan blive godkendt til det.
Hvis først du er godkendt til Amazon, er næste step at klarlægge, hvilken sælgertype, du ønsker at være. Der skelnes mellem to typer:
Â
- FBM (Fulfillment by Merchant) – Du styrer selv alle dine aktiviteter. Alt fra lagerbeholdning, forsendelse og returnering til kundeservice.
- FBA (Fulfillment by Amazon) – Ved FBA outsourcer du ovennævnte opgaver til Amazon, således du udelukkende selv står for at oprette og optimere produkter.
Der er fordele og ulemper ved både den ene og den anden løsning og det afhænger af din forretning. Som FBM-sælger opnår du størst mulig kontrol og holder omkostninger nede ved selv at stå for forsendelse. Denne løsning stiller store krav, da Amazons retningslinjer er krævende at overholde i forhold til for eksempelvis leveringstid. Desuden er en ulempe, at du som FBM-sælger ikke kan tilbyde lige så hurtig levering som ved FBA, hvilket er et væsentlig element, idet Amazons Prime kunder normalt kan modtage sine pakker hurtigere, end du kan levere dem.
Â
Modsat har vi FBA, hvor du ikke skal bekymre dig om at leve op til Amazons høje standard, hvad angår levering. Du afgiver nemlig kontrollen, således Amazon står for logistik og kundeservice, hvormed du blot skal fokusere på at optimere dine produkter. Dette er dog ikke uden gebyrer, som bliver fratrukket salget. Udover Amazon, er der også andre markedspladser og prisportaler som kan give mening for danske e-handelsvirksomheder heriblandt Wupti.com, Pricerunner, Miinto, Edbpriser.dk, Kelkoo og andre.