TRACKING
Tracking setup - Hjertet i en effektiv digital marketing strategi
Tracking af brugere, kunderejser og online performance er essentielt for en effektiv datadrevet digital marketing strategi. Data tracking har en afgørende indflydelse på alle vores arbejdsprocesser og gennemsyrer vores arbejde på tværs af alle platforme.
Kontakt osKorrekt tracking setup giver bedre dataindsamling og flere indsigter
Kundeadfærd, webanalyses og tracking, for en optimal kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Korrekt tracking setup
Et korrekt tracking setup er fundamental for at opsamle den rette type og mængde data omkring potentielle kunders adfærd på jeres website. Dataen giver indsigt i hvilke flows, der leder til at flere leads og konverteringer, og dermed hvor I skal prioritere jeres digitale indsats.
Et effektivt tracking setup opsamler data der kan benyttes til at forstĂĄ eksisterende kunder og mĂĄlrette indhold mod nye prospekter. Med andre ord: Et tracking setup er mere end blot de konverteringspunkter, der kan mĂĄles i Google Analytics.
Tilstrækkelig tracking er ofte en undervurderet disciplin. Af alle virksomheder som KYNETIC har berøring med har 9 ud af 10 fejl eller mangler i deres tracking setup. Det betyder fejldispositioner, det mindsker effektiviteten og medfører tab af indtjening. Med en række af landets dygtigste data og tracking-eksperter hjælper vi vores kunder at tracke deres online og offline aktiviteter på bedste vis, med brug af best-of-breed teknologi, marketing attribution og høj teknisk forståelse. KYNETIC omsætter tracking til forretningsindsigt, som går ud over traditionel webmåling og hjælper jer med at få den fulde forståelse for jeres performance på tværs af alle kanaler.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt af en lang række glade kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor at opsætte intelligente tracking setups har resulteret i utallige vækstcases.
Hvordan arbejder vi med
Tracking af mikro-konverteringer & moments
Der findes flere typer af konverteringer; de ”hårde” konverteringer som er kritiske for jeres forretning – salg – og de konverteringer som bidrager til, at kundeemner modnes og rykker tættere på en købsbeslutning.
De mindre konverteringer der bidrager til at forstå kundernes købsadfærd. kaldes ofte for mikro-konverteringer eller mikro-moments, og er handlinger som indikerer hvad brugeren ønsker at opnå. Intentionen bag er afgørende at forstå og derfor er det nødvendigt at tracke på mikro-konverteringer.
Â
Google definerer fire typer af micro-moments:
I-want-to-know moments
Brugeren søger information for at opnå viden, enten for at løse et problem eller behov. Disse øjeblikke opstår typisk i forbindelse med research af produkter, virksomheder, services, etc.
I-want-to-go moments
Når en buruger søger efter lokale udbydere af et produkt eller ydelse. Disse øjeblikke er ofte geografisk målrettede og baseret på at brugeren ønsker at navigere
I-want-to-do moments
Brugeren ønsker at udføre en handling, og udviser adfærd på websitet som afspejler hvilken handling der ønskes udført
I-want-to-buy moments
Ofte er disse øjeblikke kommercielle og forbundet med høj købsintention. Med andre ord, er brugeren ofte klar til at købe og har i den forbindelse muligvis brug for vejledning ifm. købet
Brugernes begyndende interesse afgiver data, som kombineret med mikro-tracking kan afsløre vejen til en endelig konvertering
Udover mikro-konverteringer og moments, er det naturligvis ogsĂĄ nødvendigt at tracke pĂĄ visse website elementer, for at forsøge og forstĂĄ kundernes købsadfærd. Det er vigtig at tracke hvordan forbrugerne er kommet ind pĂĄ websitet, men ligesĂĄ vigtigt at forstĂĄ hvilke elementer de fokuserer pĂĄ, nĂĄr de er landet pĂĄ webshoppen.Â
Â
KYNETIC har udarbejdet følgende liste, med website elementer, der bør micro-trackes:
Â
- Video afspilninger
- Klik pĂĄ telefonnumre og mailadresser
- Form submissions
- Nyhedsbrev permissions
- Demo-bookinger
- Downloade af produkterbrochure og kataloger
Ovenstående konverteringspunkter bør som udgangspunkt skabe data med to formål:
Â
- At skabe indsigt vha. dataanalyse, og
- At skabe mulighed for mere segmenteret og præcis målretning.
Det er derfor vigtigt at sikre at data bliver opsamlet pĂĄ de rette platforme, sĂĄ det er muligt at agere pĂĄ disse data.
Foruden de ovenstående website-elementer kan der trackes på andre relevante parametre på sideløbende platforme. Tracking på tværs af flere platforme vil konkretisere jeres samlede målgruppe og deres købsadfærd i forbindelse med jeres virksomhed.
Â
Andre relevante platforme virksomheder bør tracke på
Meta Business Suite
Standard events sĂĄsom leads, contact, initiate checkout samt Custom Conversions.
Google Analytics
Events, mål med værdi & attributionsmodeller samt e-commerce
DMP/CMP & Marketing Automation Platform
Â
Adfærd, persondata samt købshistorik
Vores typiske proces
Fra Google Analytics til skræddersyede dashboards
At kunne måle effekterne af dine marketing-investeringer er helt essentielt for alle der arbejder med digital marketing og traditionel marketing i dag, for at kunne drive forretningsvækst både på kort og langt sigt.
Udover et granuleret Google Analytics setup, anbefaler vi at vores kunder får udarbejdet skræddersyede dashboards, der effektivt måler deres digitale performance og offline-effektiver, hvis de er tilstede, og benchmarker dem mod eksempelvis et budget/forecast og et index sidste år. På den måde er trackingen ikke bare en situationsbeskrivelse, men et reelt ledelsesmæssigt cockpit til at afgøre om I er på rette kurs.
Â
Et skræddersyet KPI dashboard giver overblik, kontrol og frihed til at drive forretning. Det er vores erfaring, at det giver et meget bedre og mere overskueligt overblik at benytte et dashboard frem for Google Analytics pĂĄ daglig basis. Dashboardet giver et reelt billede, som ikke pĂĄ samme mĂĄde kan opleves gennem Google Analytics’ simple dashboards og tilpassede rapporter.
Â
KYNETIC er eksperter i en lang række tracking og data-analyse software, herunder:Â
Â
- Google Analytics og Google Analytics 360 suiten
- Facebook Insight & attribution
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
- Microsoft Power BI
- Segment
- Apsis CMP
- Raptor CMP
- IBM Watson
Mere om Analyse & Indsigt
Læs mere om vores andre ekspertiseområder
Konverteringsoptimering
Konvertér trafik til kunder gennem konverteringsoptimering og splittesting. Hos KYNETIC er vi specialister i CRO, der skaber flere leads og mere salg.
Marketing attribution
Kender du værdien af dine digitale kanaler og ved du deraf hvor du bruger dine budgetter allerbedst? Med marketing attribution måles dine indsatser korrekt.
KPI Dashboard
KPI dashboards er afgørende for bedre resultater og få success med digital marketing. Vælg den bedste løsning til at evaluere og monitorere indsatsen løbende med et dashboard.
Strategisk rĂĄdgivning
Vi hjælper ambitiøse virksomheder med at vinde deres brancher ved at tænke og eksekvere effektive data-drevne digital marketing strategier i ind- og udland