KPI-DASHBOARDS
KPI-dashboard - Skræddersyet monitering af jeres performance
Et key performance indicator-dashboard giver det nødvendige overblik over de vigtigste nøgletal. Dermed kan I afkode og evaluere, hvordan forretningen præsterer på daglig basis via en simplificeret visualisering. Dashboardet giver overblik, kontrol og frihed til at drive forretningen.
kontakt osBenchmark-data, forretningskritiske målinger og nøgletal i datavisualiseringer
Giver overblik og grundlag for strategiske overvejelser, forbundet med jeres kunderejse
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
KPI dashboards giver en visuel forstĂĄelse af forretningen
Det er essentielt at kunne foretage løbende optimeringer, indsamle, kategorisere og visualisere virksomhedens vigtigste målinger. Dashboards er ikke bare et visuelt hjælpemiddel, men også et strategisk og operationelt værktøj - et must for enhver ambitiøs virksomhed, der ønsker at vækste.
Et KPI-dashboard rapporterer pĂĄ de vigtigste mĂĄlinger, ofte forretningsrelaterede, og giver dermed det nødvendige overblik i et ‘live-cockpit’ over de vigtigste nøgletal. Der findes en lang række dashboardtyper udover et forretnings-/digital marketing-dashboard, eksempelvis til monitorering af performance inden for salg, kundeservice, produktion, finans, HR og videre.
Â
Et digital marketing-dashboard er i høj grad et forretningsdashboard, som ikke alene inkluderer digital marketing-målinger i kanaler, som ad spend, trafik, CTR, mv., men også afspejler forretningskritiske målinger. Det er afgørende at kunne afkode, hvordan hele forretningen præsterer på daglig basis, og hurtigt kunne danne sig et overblik over antal leads, antal konverteringer, hvor mange penge der er brugt, og hvor meget man har betalt per ny konvertering.
Â
Med andre ord adskiller et godt KPI-dashboard sig fra webanalyse og rapportering ved at simplificere og visualisere data på en let overskuelig og forståelig måde, samt mindske støj, hvilket gør monitorering og sammenligning af performance effektiv.
Â
KPI eksempler pĂĄ metrics i et digital marketing dashboard
Ad spend
CPA
Omsætning
Kanal-performance
Churn
Konverteringer konverteringsrate
ROAS & ROI
Trafik - Direkte trafik, samt trafik fra brand-kampagner og brand-mentions
Dertil anbefaler vi altid at benchmarke data aktivt i KPI-dashboardet, bĂĄde med samme periode sidste ĂĄr samt budget. Dette giver et udtryk for, om forretningen performer bedre i perioden i forhold til sidste ĂĄr og budgettet. Udover de forretningskritiske metrics i et KPI-dashboard, anbefaler vi at implementere marketing metrics fordelt per kanal, som for eksempel:Â
- Ad spend
- CTR
- CPC
- CPA
- ROAS
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt for vores fremgansmåde indenfor dataanalyse af en lang række glade kunder baseret på samarbejder og vækstcases, hvor brugen af KPI dashboards har skabt fundament for performance indsigt.
Hvordan arbejder vi med
Softwareløsninger til dashboards
I kan finde et hav af forskellige systemer og platforme til at bygge dashboards, som kan integreres med forskellige datakilder. Men værdien i et dashboard ligger i de 'beregnede målinger', med udregninger på CPA, hvor I kombinerer ad spend og konverteringer på tværs af kanaler.
Dashboardet skal være en visuel hĂĄnd, der er med til give den bedst mulige forretningsforstĂĄelse pĂĄ daglig basis. Derfor er det essentielt med en software, som understøtter jeres behov samt er pĂĄlidelig jævnfør dataindsamling og bearbejdning. Det er nødvendigt, at jeres software kan indsamle data pĂĄ tværs af kilder sĂĄsom Google Ads , Google Analytics, sociale mediekanaler og forskellige CRM systemer for at kunne lave beregnede metrics og benchmarke data.Â
Â
De mest populære softwareløsninger i markedet, vi anbefaler
Google Analytics & Google Data Studio
Her er det muligt at lave meget simple dashboards og tilpassede rapporter samt mulighed for at integrere med forskellige platforme og hente data, dog primært fra Googles egne platforme som for eksempel Google Analytics, Sheets med videre (gratis).
Funnel
Giver mulighed for at lave dashboards, hvor kombination af data fra flere platforme og kanaler er afgørende. Funnel har integrationer til mere end 500 forskellige marketing platforme/systemer, og dækker dermed de fleste virksomheders behov for at lave udregnede metrics (betalt).
Tableau
Tableau: Best-of-breed software til BI & datavisualisering. Ofte brugt til avancerede dashboards, datavisualiseringer og rapporter, og som I kan integrere med alle typer platforme (betalt).
Klipfolio & Gecko Board
Relativt populær løsning til simple dashboards, som visualiserer data fra forskellige platforme og kanaler (betalt).
Geckoboard
Relativt populær løsning til simple dashboards, som visualiserer data fra forskellige platforme og kanaler (betalt).
I KYNETIC er data en del af vores DNA, og vi arbejder altid med et datadrevet grundlag, hvor vi ser KPI-dashboards som en optimal mulighed for at monitorere og tracke forretningen pĂĄ daglig basis. Dashboardet er et værktøj, som giver indsigt og overblik over jeres forretnings KPI’er og performance. Benyt dashboards i jeres forretningsudvikling, optimer jeres investeringer og fokusĂ©r pĂĄ de bedst præsterende aktiviteter.Â
Tracking
Track korrekt pĂĄ jeres brugere, kunderejser og performance. Vurder jeres marketingsindsats pĂĄ baggrund af valide data.
Konverteringsoptimering
Marketing Attribution
Kender du værdien af dine digitale kanaler, og ved du deraf, hvor du bruger dine budgetter allerbedst? Med marketing attribution måler du dine indsatser korrekt.