KONVERTERINGSOPTIMERING (CRO)
Omdan prospekter til konverteringer og betalende kunder
Vi hjælper med at øge antallet af konverteringer og få mere ud af jeres annoncekroner. Med fokus på øget omsætning, engagement og optimale brugeroplevelser arbejder vi med at forberede forbrugernes digitale oplevelser igennem UX-optimeringer, split-tests, personalisering og analyser. Det leder til mere salg og øget kundeloyalitet
Kontakt osKonverteringsoptimering baseret pĂĄ interne og eksterne datakilder
Datadrevet konverteringsoptimering forbedre forbrugernes digitale oplevelse
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad arbejder vi med
Datadrevet optimering af konverteringer
Baseret pĂĄ data, interne pĂĄ websitet sĂĄvel som eksterne i marketing kanalerne og brugertests, analyserer vi kunders adfærds- og købsmønstre. Med den viden skaber vi indsigt og identificerer de vigtigste omrĂĄder at optimere pĂĄ.Â
Vores specialister benytter den indsamlede data til at forbedre brugeroplevelsen, løse konverteringsproblemer og tage afgørende valg i webdesign. Det giver i sidste ende flere konverteringer, en øget omsætning og flere tilbagevendende kunder.
Â
Konverteringsoptimering giver en øget indsigt i
Navigation pĂĄ sitet
Hvordan kan vi optimere websitet med henblik pĂĄ at lette vejen til konvertering?
Brugernes adfærd før checkout
Hvordan kan vi optimere checkout flowet, så vi øger konverteringsraten?
Interaktion pĂĄ sitet
Hvilke call-to-actions, menupunkter og formularer har de højeste interaktionsrater?
Udfordringer pĂĄ sitet
Oplever flere brugere de samme fejl eller mangler pĂĄ sitet?
I KYNETIC rådgiver vi jer om, hvilke CRO-taktikker, I bør fokusere på for at skabe de bedste resultater for jeres forretning. Med udgangspunkt i jeres kunder, produkt og website, opsætter vi hypoteser, gennemfører split-tests og brugertests, og implementerer de forbedrende tiltag.
Hvordan arbejder vi med
CRO og UX har stor betydning i SEO
Konverteringsoptimering og UX udgør i dag en essentiel del i at få succes med SEO. Google anvender aktivt signaler og metrics fra Google Analytics, eksempelvis bounce rate og dwell time (time on site) til at evaluere websites.
De fleste e-handelsvirksomheder som arbejder fokuseret med SEO, kender værdien i at optimere content med henblik på at få implementeret relevante søgeord, tilføje interne links for at koble de forskellige sider på sitet sammen, samt bruge tydelige call-to-actions for at sikre et naturligt next step for de besøgende på sitet.
Â
Optimering af et website bør dog altid primært have fokus på UX, og det er her konverteringsoptimering er et essentielt værktøj for de fleste virksomheder, som arbejder med digital marketing. Selvom man som virksomhed har fokus på at optimere websitet efter alle de gængse retningslinjer og best-practices, er det ikke hugget i sten, at det fungerer efter hensigten.
Â
Måske bør call-to-actions have en anden farve eller et andet budskab for at øge klikraten. Måske bør I omstrukturere eller simplificere topmenuen for at understøtte ønskede kundeflows. Måske er checkout-flowet for komplekst til at opnå en tilfredsstillende konverteringsrate.
Â
Udover at anvende split-tests og brugertests til at skabe en bedre brugeroplevelse, arbejder vi med personalisering på tværs af websitet såvel som marketingkanaler. Ved brug af algoritmer, baseret på kunstig intelligens, kan personalisering blandt andet:
Â
- Identificere kundetyper i real-tid
- Forudse kundens adfærd på websitet
- Foreslå produkter, services og kategorier baseret på både egen- og andres adfærd
- Skabe en skræddersyet købsoplevelse, tilpasset den enkelte kunde
Â
Med personalisering skaber vi øget engagement, lavere bouncerates, og større ROI. Tid er en mangelvare, derfor arbejder vi med at fjerne friktion og barrierer i brugernes oplevelse på sitet. Ved hjælp af korrekt dataindsamling og brug af tracking på sitet, kan eventuelle optimeringsmuligheder, brugerudfordringer, samt fejl og mangler identificeres, og gennem split-testing kan vi teste alternative løsninger.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt af en lang række kunder der har vækstet markant gennem et digitalt marketing samarbejde. Vores ekspertise indenfor konventeringsoptimering har resulteret i utallige vækstcases.
Vores typisk proces
KYNETICs resultatgivende framework
I KYNETIC har vi udviklet vores eget framework til konverteringsoptimering. Hver enkelt trin i frameworket tilpasser vi jeres forretningsmodel, kunder, og målsætninger. Ud over at løfte omsætningen direkte, øger vi desuden antallet af leads/signups, udfyldte kontaktformularer, og event tilmeldinger.
Trin 1 – Analyse og indsigt fra dataindsamling
Vi indleder altid med dataindsamling for at sikre optimal værdi af vores arbejde med konverteringsoptimering. Dette gør vi blandt andet ved hjælp af heatmapping, optagelse af konkrete brugersessioner, samt tracking af mikro-konverteringer på websitet – eksempelvis besøg på specifikke sider på sitet, interaktion med konkrete elementer som for eksempelvis videoer, beregnere og lignende.
Â
Her indsamler vi så meget relevant data som muligt med henblik på at tage afsæt i konkrete brugeradfærd. Herefter analyserer vi den indsamlede data med fokus på afdækning af både muligheder for optimering samt eventuelle udfordringer, fejl og mangler på sitet.
Â
Trin 2 – Research på løsninger til problemstillinger
Herefter opsætter vi konkrete hypoteser, som vi baserer pĂĄ findings fra den indledende dataanalyse.Â
Â
Hvis den indsamlede bruger- og adfærdsdata viser konkrete udfordringer eller mangler på sitet, vil hypotesen tage udgangspunkt i, hvordan vi afhjælper den konkrete problemstilling. Hvis data giver anledning til at teste en konkret ændring i eksempelvis design, content eller struktur, vil hypotesen derimod have fokus på optimering.
Â
Trin 3 – Planlægning og igangsættelse af optimeringsmuligheder
Vi planlægger den konkrete opsætning af de enkelte split-tests med afsæt i de opstillede hypoteser for optimering af websitet, og vi definerer en samlet tidsplan. Her definerer vi ligeledes konkrete mål som vi kårer en eventuel testvinder med afsæt i. Det kunne eksempelvis være antal transaktioner, omsætning, antal klik på et bestemt element, sessionsvarighed med flere.
Â
Trin 4 – Evaluering og implementering af ændringer
Efter endt split-test evaluerer vi resultatet, og vi kårer en eventuel testvinder. Den vindende variant implementerer vi på websitet. Herefter fintuner vi tracking-setuppet, og vi overvåger de nye ændringer med henblik på at sikre, at den nye ændring har haft den ønskede effekt, og ikke har en negativ indflydelse på design og funktionalitet andre steder på websitet.
Â
Vi betragter CRO som en iterativ proces, hvor vi hele tiden kan skabe de bedste resultater ved at have fokus på optimering gennem løbende dataindsamling og -analyse.
Analyse og indsigt
Læs mere om vores andre ekspertiseområder
Tracking
Marketing attribution
Kender du værdien af dine digitale kanaler, og ved du deraf, hvor du bruger dine budgetter allerbedst? Med marketing attribution måler du dine indsatser korrekt.