ANALYSE & INDSIGT
Vi leverer dybe indsigter via webanalyse og databehandling
Data er fundamentet for effektive digital marketing-strategier. Vores dataspecialister sikrer den rette tracking på tværs af kanaler, omsætter jeres data til viden og transformerer denne viden til konkrete actions ved dybdegående dataanalyse.
Kontakt osForretning med intelligent data science og nye vækstskabende indsigter
Analyser og forstå hele kunderejsen på tværs af alle touchpoints
Ingen siloer, fuld transparens, højere relevans, mindre støj og større afkast
Hvad vi arbejder med
Data som fundament for vækst
Data-drevne virksomheder performer gennemsnitlig tre gange bedre end ikke-data-drevne virksomheder, og +70% af topledere fra højt-performende virksomheder, ser dataanalyse som vigtigt. Vi udfører dataanalyser med en kombination af jeres data, ekstern data og kunstig intelligens og skaber derigennem nye indsigter, segmenter og identificerer optimeringstiltag i de vigtigste kanaler.
Reelt set har jeres virksomhed eller organisation sikkert tusindvis eller millionvis af data tilgængelige, som i en kombination med eksterne data, kan bruges til, at løfte en marketingindsats til nye højder. Det er naturligvis også en af de største udfordringer, da de mange data kan gøre analyser tidskrævende, og ofte er det komplekst at samle data på tværs af kanaler.
I KYNETIC mener vi, at det ikke nødvendigvis behøver at være svært eller tidskrævende, at få mere ud af jeres data. Vi hjælper virksomheder med, at få styr på deres data, øge deres indsigt og omsætte dem til konkrete optimeringstiltag. Med webanalyse, BI, marketing dashboards, korrekt tracking og andre relevante digitale marketing værktøjer og metoder, accelerer vi virksomheders digitale vækst.
Det resulterer i:
- En mere effektiv hverdag
- En markant bedre indsigt og forståelse af den digitale performance på tværs af kanaler
Kunder har i gennemsnit 6-10 online touch points fra inspiration til køb. Flere undersøgelser peger på op mod 50, hvis kunden ikke har hørt om brandet før. Kunderejserne er dermed længere og foregår skiftende mellem Google, mails, medier og enheder. Alt det tager vi højde for i vores analyser.
Fremtidens digitale vindere vælger KYNETIC
Vi er anerkendt af en lang række kunder der er vækstet markant gennem dybdegående webanalyse. Vores ekspertise i at finde dybe indsigter til nye actions har resulteret i utallige vækstcases.
Hvordan arejder vi med
Konkrete tiltag fra grundige, tværgående analyser
I arbejdet med digital markedsføring og digital synlighed, er der flere forskellige indsigter, der kan give høj værdi. Vi kombinerer data med de nyeste automatiserede teknologier, og afdækker optimerings muligheder og nye forretningspotentialer.
Gennem dataanalyse, webanalyse og analyser baseret på kunstig intelligens skaber vi øget indsigt og opmærksomhed samt kortlægger optimeringsindsatser. Vi tager oftest udgangspunkt i eksisterende data og kombinerer dette med vores analyser og ekspertise, som fører til konkrete optimeringstiltag på tværs af de forskellige digitale marketingområder. Andre gange fokuserer vi på data fra en enkelt kanal eller undersøger et område, der måske er uklart.
Dataanalyse og Integration: Vi tager ofte udgangspunkt i eksisterende data, kombinerer det med vores analyser og indsigt, og skaber derved konkrete optimeringstiltag på tværs af digitale marketingområder. Vores arbejde omfatter opsætning af datafeeds, implementering af Schema.org structured data, og opsætning af korrekt tracking og mål-tracking.
Kundeindsigt og Profilering: Gennem analyse af digital adfærd, kortlægning af segmenter og indsigt i købsadfærd hjælper vi virksomheder med at forstå deres kunder bedre. Vi implementerer profileringsprojekter som single customer view og omnichannel systemer for at skabe en mere personaliseret kundeoplevelse.
Forretningsoptimering og Forecasting: Vi laver business intelligence (BI), udarbejder e-handelsbudgetter og business cases. Vores forecasting af trafik, effekter og resultater hjælper virksomheder med at planlægge og optimere deres digitale strategi.
Kundeoplevelse og Branding: Ved at lave NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser får vi indsigt i, hvordan virksomhedens brand bliver opfattet af kunderne, og hvor loyale de er. Desuden udfører vi brugertests og splittesting for at forstå og forbedre kundeoplevelsen.
Software og Teknologi: Vi anvender state-of-the-art software og teknologier, som blandt andet indeholder Google Analytics og Google Tag Manager, til at opsætte datavisualiseringer og dashboards, og for at foretage Big og Small dataanalyser.
For en mere detaljeret oversigt over alle de specifikke analyser vi tilbyder, henviser vi til vores fulde liste nedenfor.
Eksempler på analyser
- Analyse af digital adfærd
- Kortlægning af segmenter
- Indsigt i købsadfærd
- Business intelligence (BI)
- Opsætning af datafeeds
- Implementering af Schema.org structured data
- Opsætning af attribution modeling
- Implementering af profileringsprojekter – single customer view og omnichannel systemer
- Opsætning af datavisualisering og dashboards
- Big og Small dataanalyser
- Opsætning af korrekt tracking og mål-tracking
- Analyse af retention og churn
- NPS, kundeloyalitet og brandkendskabs-analyser
- Forecasting af trafik, effekter, resultater med mere
- Udarbejdelse af e-handelsbudgetter
- Udarbejdelse af business cases Heatmap analyser
- Surveys og brugerundersøgelse
- Brugertest og Splittesting
- Markedsresearch
- Opsætning af tracking software, som blandt andet indeholder
- Google Analytics og Google Tag Manager
Kunderejsen er mere kompleks end nogensinde før, idet interaktionerne spænder over søgemaskiner, sociale medier, e-mails, diverse medier og forskellige enheder. Vi integrerer disse komplekse, cross-channel kunderejser i vores dybdegående analyser for at sikre den mest holistiske forståelse af kundeadfærd.
Vores typiske proces
8 trin til succes med data- og webanalyser
Alle analyser udføres med stor grundighed, ekspertise og transparens. Det giver mere pålidelige analyser og derigennem en bedre forudsætning for de tiltag, altid præsenterer sammen med analyserne.
Med 18 års erfaring fra +150 af Europas største og mest ambitiøse virksomheder, hjælper vi virksomheder med at udforme data-drevne 360 graders digitale marketingstrategier, der altid er baseret på grundige analyser.
Vores egen 8 trin proces med data- og webanalyse er vores roadmap, når vi opstarter et projekt vedrørende data- og webanalyse.
Vores 8 trin til analyser:
Objective
Formålet med dataindsamlingen klargøres og beskrives
Tools and technology
Vi identificerer de værktøjer vi skal bruge
Measure
Vi påbegynder data-indsamlingen
Structure
Vi strukturerer de indsamlede data og gør klar til selve analysen
Analyze
Vi analyserer på dataene med relevant software
Document
Vi dokumenterer vores findings
Optimize
Vi, eller vores kunde, begynder optimeringsarbejdet på baggrund af de dokumenterede findings
Harvest
Resultaterne af optimeringsarbejdet høstes og datene herfra indsamles til videre brug
Indsigter i
Kunstig intelligens kan gøre forskellen i databehandling
Valget af den rette software til databehandling har stor indflydelse på, hvor pålidelig og præcis en analyse bliver. I KYNETIC benytter vi altid de nyeste teknologier, inklusiv kunstig intelligens, der leverer bedre resultater på kortere tid.
Vi anvender en række forskellige softwareløsninger til databehandling, herunder Google Analytics, SemRush, SearchMetrics, APSIS, Profile Cloud og IBM Watson Analytics.
Vi arbejder udfra to scenarier, når det kommer til data:
1. Tværgående kanalanalyser
Vi aflæser data fra et system eller en database. Her gør vi brug af førende software og teknologi på tværs af kanaler, der alle har indbygget kunstig intelligens. Den hjælper os med at optimere, målrette og identificere mere effektivt. Det vil sige, vi minimerer manuelt arbejde og mange manuelle del-analyser, da vi kan finde frem til svarene hurtigere.
2. Fra data til indsigter uden bias
Vi omsætter data til viden, optimeringer eller automatiseringer med assistance fra kunstig intelligens. Kunstig intelligens har den fordel, at modsat vi mennesker, er den ikke biased. En af de største og mest klassiske fejl i BI er, at vi søger et svar og leder efter data, der bekræfter eller afkræfter vores forudfattede holdning. I KYNETIC lader vi i stedet omfattende computerkraft, i form af kunstig intelligens, behandle data og opstille de identificerede mønstre for os. Det giver mere sandfærdige og dybe indsigter.
Fælles for begge områder er, at vi kombinerer jeres data med kunstig intelligens, hvilket øger mængden og kvaliteten af indsigter, samtidig med at vi sparer tid i processen.
Mere om analyser
Vi hjælper også med
Marketing attribution
Kender du værdien af dine digitale kanaler, og ved du derfor, hvor du bruger dine budgetter allerbedst? Med marketing attribution måler vi dine indsatser korrekt
KPI Dashboard
KPI dashboards er afgørende for bedre resultater og få success med digital marketing. Vælg den bedste løsning til at evaluere og monitorere indsatsen løbende med et dashboard
Konverteringsoptimering
Konvertér trafik til kunder gennem konverteringsoptimering og splittesting. Hos KYNETIC er vi specialister i CRO, der skaber flere leads og mere salg
Tracking
Track korrekt på jeres brugere, kunderejser og performance. Korrekt tracking er essentielt for alt online marketing