KYNETIC har pr. 1. januar udvidet ejerkredsen med tidligere Head of Operations Mads-Mikkel Tarding, som indtræder som partner og en del af direktionen. Samtidig indtræder han i rollen som Managing director og overtager den daglige drift og udvikling af KYNETIC, med reference til virksomhedens bestyrelse.
Som et led i en accelereret vækstplan optager KYNETIC nu sin 4. partner. Mads-Mikkel, som har været en del af bureauet siden november 2021. Mads-Mikkel har en bred erfaring med ledelse, bureau-processer og med at skabe markedsledende marketingstrategier bl.a. fra sin tid Resolution, Nord DBB og OMD og i sit arbejde med bl.a. McDonalds, Volkswagen, Telenor, CBB og Nykredit.
Som Head of Operation har Mads-Mikkel varetaget en to-delt rolle som ansvarlig for KYNETICs Københavnske kontor og samtidig være samlet ansvarlig for huset konsulenter. Dette styrkes nu yderligere, ved at Mads-Mikkel overtager den daglige drift fra stifter og CEO Kasper Ebsen, som fremover i højere grad vil fokusere på den langsigtede strategi, innovation og den kommercielle udvikling.
Mads-Mikkel uddyber:
“Jeg er rigtig glad for den tillid partnerkredsen har vist mig. Vi har gang i noget super interessant i KYNETIC. Vores faglighed er blandt de absolut bedste i branchen, og vi kan samtidig tilbyde noget i markedet som eksempelvis de klassiske mediebureauer ikke kan. Derfor har det også været et ønske fra starten, at jeg fik mulighed for at udvikle mig og blive en central del i at både vækste vores kunder og KYNETIC som hus - i takt med at vi som hus udvikler os. Vi har et mål om at blive Nordens største e-commerce marketing-bureau, og vi ved, at vores produkt i markedet er rigtig stærkt. Vi arbejder internt med et saying: “punch above our weight” som som egentlig beskriver det ret godt. Derfor er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi er blandt dem, der sætte dagsordnen i de kommende år inden for brugen af kunstig intelligens og data i e-commerce marketing - og generelt løfte de større nordiske e-commerceres digital marketing indsatser til nye højder.“
Mads-Mikkels nye rolle inkluderer det fulde ansvar for den daglige drift og udvikling jævnfør den strategiske retning om, at KYNETIC skal blive Nordens førende digital performance marketing agency med særligt fokus e-commerce. Dertil at bygge videre på husets kerne-faglighed, der inkluderer paid search, paid social, SEO, marketing automation og data-science.
Altsammen for at accelerere husets strategiske mål om at blive Nordens stærkeste e-commerce bureau og bygge videre på den vision, vi blev stiftet med, om at digital marketing kan aktiveres bedre med brugen af data, intelligens og AI.
CEO & Senior Partner, Kasper Ebsen udtaler:
“Da vi stiftede KYNETIC i slutningen af 2018, var det med baggrund i +15 års erfaring med nogle af de største e-commerce marketingsetups i Danmark, og en forestående markedsudvikling hvor AI og automatisering vil blive en lige så stor landvinding for digital marketingstrategierne derude som internettet i sig selv. Mange, især konkurrenter skulede til os, men i dag er der er jo ingen tvivl om, at netop det fokus har været det rigtige. For de mest ambitiøse brands og e-handelsaktører går kreativitet i dag hånd med data, intelligens og automation. Det favner vi i KYNETIC og mener selv, det har været med til at skabe de mange stærke cases, vi har. Mads-Mikkel passer derfor perfekt ind i vores direktion. Han formår at skabe bro mellem strategien og det taktiske, og samtidig er han en rasende god leder. Derfor er det en fornøjelse at sætte Mads-Mikkel i centrum for vores videre færd.”
Fremtiden står på endnu mere intelligens
I 2023 fortsætter udviklingen af KYNETIC med fokus på brugen af data og algoritmer i e-commerce marketing-setuppet fra search til paid social og strategisk brug.
Mads-Mikkel fortsætter:
“Vi bruger rigtig meget tid på datacentralisering og CDP’er, og har en del spændende projekter i gang her. Hvis det ikke allerede er det, bliver det en livsnerve for alle e-commercers at have 100% styr på sine data og samtidig kunne aktivere dem på tværs af sine kanaler og indsatser, for at kreativiteten og kampagnerne kan blomstre. Men også ChatGPT har sat en fordelagtig dagsorden for os i markedet, da vi i 2019 var de første, der udviklede og implementerede frameworks, der understøttede algoritmisk og AI-first arbejde på de digitale kanaler. Vi kommer derfor til at arbejde dybere med implementering af ChatGPT og andre AI værktøjer i vores daglige arbejde for at øge vores effektivitet og skabe bedre resultater for vores kunder. Morgendagens e-commerce bliver drevet af de virksomheder, der formår at få det maksimale ud af deres marketingbudgettet og deraf implementere AI og automatisere i deres forretning, strategi og kanaler. Og det er lige præcis det, vi er rigtig gode til i KYNETIC.”
Læs også om nyheden på Dansk Markedsføring