KYNETIC har hele to kunder, der er nomineret til Dansk Erhvervs E-Handelspris 2021 i kategorierne "Bedste E-handelsværktøj", "Bedste E-handels App" og "Bedste B2C case under 100. mio.", samt en nominering til KYNETIC selv for bedste E-handelscase med kunden Bloomit.
Dansk Erhvervs Digital Handel (tidl. FDIH) hylder Danmarks dygtigste E-handlere, til den årlige E-handels prisuddeling. Fordelt på 11 kategorier har juryen nu udvalgte de 20 nominerede virksomheder per kategori, der er med i opløbet om de anerkendte priser her i 2021. Med et så stærkt felt og med kun 20 pladser per pris-kategori, er nomineringerne allerede et stort skulderklap og anerkendelse fra E-handelsbranchen om, at de resultater Ka-ching, Bloomit og KYNETIC i hvert samarbejde har præsteret, er førende i E-handels- og marketingbranchen.
Ka-ching er nomineret i kategorierne “Bedste E-handelsværktøj” samt “Bedste E-handels App” og Bloomit i to kategorier; “Bedste B2C virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.” og sammen med KYNETIC i webbureau kategorien “Bedste E-handelscase”.
Bag de imponerende nomineringer ligger en masse hårdt arbejde i hhv. Ka-ching og Bloomit teams, hvor vi i KYNETIC er stolte af at få lov til at være med på rejsen og bidrage med vores ekspertise.
Foran nomineringerne ligger nu den svære ventetid, hvor E-handelspris juryen udvælger 5 virksomheder per pris-kategori til en endelige shortlisting, før vinderne findes i maj 2021.
De nominerede kunder og cases
Ka-ching – nomineret til “Bedste E-handelsværktøj” og “Bedste E-handels App”
Omnichannel POS er Ka-chings kerne service, der med sin innovative digitale POS løsning, binder fysiske butikker tættere sammen med en digital E-handels indsats. For at blive nomineret, og senere vinde, i kategorien for “Bedste E-handels værktøj” lægger juryen vægt på at E-handelsværktøjet skaber vækst i toplinjen, er innovativt har nationalt og globalt potentiale. “Bedste E-handels app” bliver vurderet på antal downloads, interaktioner, brugervenlighed, øget omsætning mv.
KYNETIC har assisteret Ka-ching med B2B leadgenerering, med et særligt fokus på online annoncering.
Bloomit – nomineret til “Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. Kr.”
Bloomit er en ambitiøs omni-channelist i blomster- og gavebranchen, hvis forretningsmodel er dybt forankret i floristernes håndværk og traditioner. KYNETIC har skabt en 360 grader digital marketing strategi for Bloomit, med et fælles mål om en ekspansiv og ambitiøs vækstrejse for ecommerce-benet i forretningen.
Nominerede til kategorien for “Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.” bliver bedømt på deres evne til at sælge produkter/services gennem digitale kanaler samt virksomhedens gode købmandsskab, vækst i toplinjen, indkøbsoplevelse for forbrugerne mv.
KYNETIC & Bloomit – nomineret til “Bedste E-handelscase”
I denne kategori er KYNETIC med Bloomit nominret til “Bedste E-handelscase”. I bedømmelsen lægger juryen vægt på højere salg efter implementering, øget effektivitet og og reducerede omkostninger eller andre fordele, som webbureauet eller leverandøren har præsteret.
Bloomit ønskede et opgør med florist branchens etablerede og dybt forankrede brands, og samtidig udvikle deres digitale forretnings performance. De store ambitioner blev omsat til en konkret vækstplan med dertilhørende nøgle KPI’er, og eksekveret på baggrund af en 360 grader digital marketing strategi.
Det tog kun 6 mdr. for Bloomit at nå de vækstmål, der oprindeligt var estimeret til at tage 12 mdr., der eksempelvis betød +100 % salgsvækst til en højere ROI og ROAS. Du kan læse hele casen om Bloomit her.