En datadreven approach med attributionsmodellering og avancerede dashboards skal styrke SmartWebs digitale marketing setup
Den europæiske internetgigant team.blue har valgt KYNETIC som samarbejdspartner til optimering af deres internationale cross-channel marketing setup. I den forbindelse skal KYNETIC hjælpe SmartWeb med at løfte den digitale strategi på det danske og norske marked til nye højder.
Mads Kvejborg, Digital Marketing Specialist hos KYNETIC, udtaler:
”Vi er allerede godt i gang med at få hævet SmartWebs Google Ads og Facebook annoncering til et helt nyt niveau. Det gør vi blandt andet på baggrund af en gennemgående efterspørgselsanalyse og et benhårdt fokus på optimering af kunderejsen med en dyb indsigt i kundernes situation, intention og adfærd.”
Med en databaseret kundeapproach og analyser på tværs af markeder, hjælper KYNETIC SmartWeb med at opfylde en ambition om at gøre livet nemmere for almindelige mennesker, der ønsker at starte en webshop. Gennem en top-til-low funnel annonceringsstrategi på Facebook og Google Ads sikres det, at de potentielle kunder bliver mødt med indhold af høj kvalitet på alle kunderejsens digitale touch points.
Jeff Blaavand, Chief Marketing Officer hos SmartWeb, tilføjer:
“Med deres fokus på nedbrydning af silo-tænkning i den digitale marketing og et setup, der følger kunderejsen på tværs af kanaler, sikrer KYNETIC, at vi positionerer os bedre på både det danske og norske marked som en af de førende webshop-løsninger.
Ved brug af historisk data og machine learning på vores paid-kanaler, har KYNETIC allerede på kort tid skabt bedre resultater for SmartWeb i et høj-konkurrence marked.”
Om SmartWeb
Siden opstarten i 2005 har SmartWeb haft en passion for e-handel og et et mål om at tilbyde Danmarks mest innovative og funktionelle webshopplatform. Dertil hersker et aktivt mål for transparens, simple funktioner og ikke mindst kundeservice i topklasse til de mere end 1600 nuværende kunder.