Black Friday & Beyond: Strategier til højsæsonen, der sikrer dig maksimalt afkast i Q4
Konkrete indsigter og tips, der adskiller vinderne fra taberne i dette års højsæson
Det digitale landskab har set en ekstrem udvikling de sidste år. Vi går nu ind i en høj-sæson hårdt præget af ny adfærd hos forbrugerne, en stadig mere kompleks forbrugerrejse og store udfordringer med tracking. Har du tilpasset din marketingstrategi til det nye digitale landskab?
Dato:
Torsdag d. 7. oktober
Tidspunkt:
09.00 - 10.15
Sted:
Online webinar
introduktion
Vores specialisters vigtigste indsigter i Black Friday & julesalget
Årets vigtigste og mest trafikerede periode i ecommerce branchen er lige på trapperne. Black Friday og Julesalget er ensbetydende med stor købelyst fra forbrugerne. Over de seneste 5 år Black Friday vokset sig større og større på det danske marked, samtidig med at både Black Friday og julesalget nu starter tidligere end nogensinde. Black Friday markerer startskuddet for højsæsonen, som for mange ecommerce virksomheder fortsætter helt indtil slut januar. Det er en sæson, der er præget af et massivt tryk på det tekniske setup, benhård konkurrence og hvor en stærk salgsstrategi har afgørende indflydelse på den endelige omsætning.
Vi ser tilbage på 2 turbulente år, der har accelereret den digitale transformation. Vi står nu overfor en hyperdigital forbruger, der foretager en stadig stigende del af deres køb online. Tal fra GFK viser at online shopping stod for over halvdelen af alle køb i 2020. Ecommerce markedet så en stigning i omsætning på 34%. Men du vil begå en fejl at tro at ren onlineshopping er vejen frem. “Click and Mortar” butikker, altså virksomheder der benytter sig af en omnichannel approach, så en salgsvækst på hele 84% globalt. Dette, kombineret med tracking udfordringen fra IOS14 og Googles afskaffelse af 3. Parts cookies, betyder CMO’er og ecommerce nu står overfor en ny virkelighed. En virkelighed, hvor dine traditionelle setups fra sidste år ikke længere er tilstrækkelige.
I et turbulent og omskifteligt marked, præget udfordringer med tracking, skal virksomheder arbejde endnu hårdere for at forstå nøjagtigt hvordan markedet opfører sig. Ikke desto mindre vil vinderne af dette års højsæson bliver de virksomheder, der formår at tilpasse sig det digitale landskab vi lige nu befinder os i.
I dette webinar stiller vi skarpt på den virkelighed vi står overfor og hvordan du kan kapitalisere på denne nye hyperdigitale forbruger. Vi kommer med kritiske indsigter og tips til hvordan du skaber en 360 graders digital marketings strategi på tværs af kanalerne, der tager højde for det nuværende digitale landskab.
Dine værter er to erfarene specialister i hvert deres felt. Mads Kvejborg, Paid Social Lead & Senior Specialist, og Kristian Klynge, Search Lead & Senior Specialist giver hvert deres perspektiv på en top-performende digital marketing strategi anno 2021. Du får helt konkrete indsigter i det bedste performende Facebook- og Google annoncerings setup i et højt konkurrerende marked, der sikre at du kommer ud på den anden side af Q4 med rekordomsætning.
Det bliver 75 minutter, hvor du får best-practices, do’s and dont’s, den nyeste viden omkring trends og tracking udfordringer i 2021 og konkrete tiltag, du kan implementere i dit setup allerede i dag.
Key take-ways
I dette webinar går vi i dybden med:
- Hvordan forbrugeradfærden har ændret sig det sidste år, samt hvordan du kapitaliserer på den nye hyperdigitale forbruger.
- Hvordan du håndterer nye udfordringer og muligheder i kanalerne. Herunder tracking problemer som følge af bl.a. IOS14, samt nye potentielle platforme.
- Hvordan inddrager du sidste års insights i din Black Friday strategi og hvad kan du forvente af Black Friday 2021?
- Forretnings- og salgsstrategier med adfærdsbaseret triggers og taktikker, der sikre dig maksimalt afkast i Q4
- Best-practices og checklister til bedre performance før, under og efter Black Friday og julesæsonen
Black Friday & beyond - Strategier til højsæsonen, der sikre dig maksimalt afkast i Q4
DOWNLOAD ON DEMAND“Jeg har deltaget i adskillige webinarer og seminarer de seneste 6 måneder og det her var niveauer over alt andet jeg har oplevet. Det gav i den grad stof til eftertanke“
TIDLIGERE DELTAGERE, NOV. 2019
NEXT-LEVEL DIGITAL MARKETING ANNO 2019
Hvem er webinaret for
Ambitiøse marketingfolk der vil rykke deres forretning
Vores webinar er fuld af brugbare indsigter til digitale talenter
Du er CMO, CDO, marketingansvarlig, eCommerce manager, beslutningstager eller lignende i en større eller mellemstor virksomhed, hvor I arbejder med digital markedsføring som en forretningskritisk del af jeres marketingstrategi og har et digital marketing budget på +500.000 kr om året.
Vores eksperter
Dine værter
Mads Kvejborg
Senior Digital Marketing Specialist
Kristian Klynge Olesen
Search Lead & Senior Search Specialist