Europas største B2B datavirksomhed nedbryder deres marketing siloer og forbedrer deres samlede performance

Data-first mindset i B2B strategi øger performance på tværs af vertikaler

Det turbulente år 2020 blev startskuddet for Dun & Bradstreet i at gentænke deres digitale marketing performance. Med en forbedret 360 graders digital marketing strategi løftede vi Dun & Bradstreets samlede performance, der var udfordret af både komplekse B2B kunderejser og en uforudsigelig verdenssituation.

+4.500

Samlet antal MQLs i 2020

209 %

flere konverteringer fra Paid Social

+22,4 %

flere organiske kliks

133 kr.

CPA

Introduktion

En digital marketing strategi der nedbryder siloer og skabte +4500 MQLs

 

KYNETIC er sat i verden for at bygge og eksekvere digila marketing stradier, der nedbryde siloer, fjerner støj og skaber markedsledende effekt. Netop det har vi hjulpet Dun & Bradstreet, en af verdens største B2B data-service virkosmheder, med. Omdrejningspunket var hvordan den etablerede B2B virksomhed, kunne få mere ud af sit marketingbudget og adspend Svaret fandt vi i det, som både Dun & Bradstreet og KYNETIC har meget nært: data.

Ved kontinuerligt at foretage dybdegående dataanalyse er det lykkes Dun & Bradstreet (tidligere Bisnode) i samarbejde med KYNETIC at skaffe mere end +4500 MQLs vha. at bruge både embedded og applied algoritmer og machine learning på tværs af vertikalerne, som Dun & Bradstreet bruger i deres strategi. Dataanalyse gjorde os klogere på, hvor det største potentiale i kanalerne lå og hvor Dun & Bradstreet spildte flest annoncekroner bagudrettet ift. deres digitale kunderejse. En kunderejse der i B2B regi er kendt for sin kompleksitet.

 

Med en kunderejse fra omkring 14 dage på mindre produkter til komplekse kunderejser på +6 måneder for større og dyrere løsninger, var udfordringen at skabe en omfavnende digital strategi, der kunne understøtte hele forretningen og sikre relevant annoncering der ramte brugeren på dette rette tidspunkt i den enkelte kunderejse.  

 

I samarbejde med Dun & Bradstreet udviklede vi en digital strategi med bl.a. følgende integrerede indsatser:

  • Kontinuerligt onpage optimeringer og sikring af et teknisk fundament til et best practice SEO setup.
  • En efterspørgselsbaseret content marketing strategi med afsæt i alle segmenters kunderejse stadier samt afdækning af alle søgeintentioner i Dun & Bradstreets forretningsområder.
  • Paid Search (Search Ads, Display Ads) drevet af et hyper granuleret SKAG hybrid setup.
  • Paid Social Ads (Facebook, Instagram og LinkedIn) med best-practice CBO framework boostet af mikro- og makrokonverteringer.
  • Linkbuilding strategi med henblik på at tale direkte ind i efterspørgsler.
  • Konverteringsoptimering med henblik på at hæve konverteringsraten og forkorte den eksisterende lange kunderejse med flere micro moments.

 

Vi har i samarbejdet med Dun & Bradstreet haft et stærkt fokus på arbejde datadrevet på tværs af alle vertikaler, hvilket betød at vi allerede efter kort tid kunne analysere os frem til, hvor der var størst muligheder for forbedringer. Vores analyser pegede os i retning mod Dun & Bradstreets Paid Social kanaler, deres SEO og heri deres CRO.

Vores tilgang

Intensiv fokus på potentialet i Paid Social og SEO

Ved implementering af et best practice Power 5 framework, boostet af data fra både mikro- og makrokonverteringer, er antallet af MQL’s fra Paid Social steget med 209% ift. 2019 trods en stigende CPM på over 112% i Facebook i low-funnel kampagner. Det betyder bl.a. at ved at få nok konverteringer gennem alle kampagner på de sociale kanaler, har vi formået at gøre bedre brug af de embedded algoritmer i platformene, og derved kunne skalere den løbende digitale marketing indsats.

 

Denne performance er selvfølgelig bakket op af en solid onpage CRO- og SEO-indsats, der taler direkte ind i efterspørgslen, og gør det nemt for kunden at konvertere.

 

I 2021 fortsætter vores tætte samarbejde med Dun & Bradstreet. Det bliver et år, hvor vi forudser, at efterspørgslen for anvendelige dataanalyser og dataløsninger, kun kommer til at vokse.

Om virksomheden

Ambitiøs virksomhed med data-first mindset

Dun & Bradstreet er Europas største leverandør af dataanalyser og smart data, som virksomheder kan anvende til at optimere forretningsprocesser, strategiplanlægning og tage bedre, mere datadrevet beslutninger.

Evnen til at kunne kvalificere store datamængder og derfra udlede konkrete indsigter, der kan tages forretningskritiske beslutnigner udfra, er en udfordring for mange virksomheder. Her kommer Dun & Bradstreet dem til hjælpe med digitale dataløsninger, der gør datadrevet virksomhedsdrift tilgængelig for alle typer af virksomheder. 

 

Med over 2.100 ansatte i 19 forskellige lande, er Dun & Bradstreet Europas – og et af verdens – største datahuse. Læs mere om Dun & Bradstreet her.

Skal vi tage en uforpligtende snak?

Kasper Ebsen

CEO, Partner & Senior Consultant