Adfærds-drevet marketing strategi for el- og fibernetselskab skaber ROI på +500%
Vi hjælper AURA Energi med at identificere potientielle kunder, som udviser en adfærd, hvor de skal flytte og dermed har brug for en el-leverandør eller købe fibernet.
+ 26 %
Flere fiber kunder
+ 157 %
Flere el kunder
+ 20 %
Øget omsætning
+ 35 %
Øget organisk synlighed
introduktion
Massiv forretningsvækst i en benhård energibranche
Aura Energi, som dækker Aarhus og Østjylland, er en af Danmarks største fiberinternet og el-leverandører til både private og virksomheder. Med et konstant fokus på at få mere ud marketing-budgetterne for salg af abonnementer i høj-kompetitive brancher inden for EL, TV og Fibernet, valgte AURA at lancere deres flytteportal, som hjælper forbrugeren med at nemt skifte adresse og vælge produkter der passer til deres nye hjem.
Vi hjælper AURA Energi med at identificere potientielle kunder, som udviser en adfærd, hvor de skal flytte og dermed har brug for en el-leverandør eller købe fibernet. Det omsætter vi til en data-drevet customer journey digital marketing strategi på tværs af Google Ads, Facebook Ads, Medieindryk og eget website, som målrettes mod 4-hovedsegmenter og som kobler adfærd og brugeradfærd med hyper-relevant kommunikation.
- Adfærdsdrevet digital marketing kampagne setup på tværs af Google, Display og Facebook
Resultatet er ikke alene højere relevans, mindre støj og højere rention, men også vækst i antallet af konvertering og kunder til en bæredygtig CPA.
+ 27 %
Øget organsik trafik
+ 1 mio
Højere rækkevidde
+ 153 %
I totalt ROI
+ 590 %
I ROI ekls. opstart