Meget online marketing er spildte penge
Online annoncering bliver dyrere og dyrere på. Det gælder på alle etablerede platforme. Eksempelvis er klikpriserne i Google Ads (tidligere AdWords) mere end fordoblet på få år og prisen for visninger på Facebook er ligeledes steget markant på kort tid.
Det gør at kampen om synlighed online er blevet væsentligt hårdere og sværere at vinde. Det fører til spørgsmålet: Hvordan kan vi tænke og eksekvere vores digitale marketing indsats smartere og mere intelligent?
Og spørgsmålet er i den grad berettiget.
For ikke nok med at annoncering er blevet væsentligt dyrere og konkurrencen er steget, så spildes der også flere marketing- og annonceringskroner end nogensinde før. Det har vi samlet en række undersøgelser om i dette indlæg:
Kun 9% ser annoncer i mere end et sekund
“…found that only 35% of digital display ads received any views at all. And, of those, only 9% of ads received more than a second’s worth of attention. Only 4% of ads, meanwhile, received more than 2 seconds of engagement.”
Kilde 1: Marketing Week
76% af adwords spendings er spildte penge
” The median AdWords account wastes 76% of its budget on the wrong search terms.”
Kilde 2: Search Engine Journal
48% af online annoncering når ikke ud til de rigtige mennesker
”Figures revealed today show that almost half (48 percent) of online adverts do not reach the right people across France, Germany and Italy, and the U.K.”
Kilde 3: CNBC
28% af trafik fra display annoncering er sandsynligvis “ikke-menneskelig”
“A recent study conducted by Adobe paints a bleak picture. As detailed by the Wall Street Journal, the study, which looked at traffic across thousands of its client sites, found that a whopping 28% of the traffic displayed strong “non-human signals” suggesting that it was the product of bots or click farms.”
Kilde 4: Adobe
59% kan ikke se succesen af deres content marketing indsats og kun 19% oplever de er meget succesfulde eller opnår meget gode resultater.
“59 percentage of B2B marketers organizations have no clarity on their content marketing success”
Kilde 5: Content Marketing Institute
Mellem 10 og 50% af alle visninger og kliks på online bannere er snyd
”The Association of National Advertisers (ANA) and ad fraud solutions provider White Ops this month collaborated on a 60-day study looking at the severity of bots. The study tracked 181 campaigns among 36 ANA members (including Walmart, Johnson & Johnson and Kimberly-Clark) and determined that bots cause 23% of all video impressions, 11% of display ads and would account for $6.3 billion in losses..”
Kilde 6: The Association of National Advertisers
Hvor står vi så nu?
Vi tror på, at vi står ved en skillevej, hvor flere og flere virksomheder skal enten søge nye veje eller udvikle deres tilgang til deres digitale marketing strategier.
I KYNETIC tror vi på at teknologien er dette rette værktøj, til at navigere i det evigt skiftende digitale landskab. Med teknologi og software der gør brug af kunstig intelligens, kan vi skabe højere relevans, bedre målretninger, bedre budstyringer og intelligent adfærdstracking, der ultimativt får mere ud af annonceringskroner og den samlede digitale marketing indsats.
Det kan du læse mere om i vores indlæg om, hvorfor kunstig intelligens skaber bedre digital markedsføring og hvorfor anvendelsen af teknologierne er essentielle for fremtidens succesfulde marketingstrategier.