Bind dine salg i butikken, til dine Facebook kampagner med offline-konverteringer.
Attribution er en af de sværeste områder i din marketing, både at forstå og måle. Hvis du ikke har styr på dine attributmodeller, kan mangel af det mindste data, påvirke dine indsigter og dermed din forretning.
Har du til gengæld overblik over din attribution giver den dig en bedre indsigt i, hvad dine kunder tænker samt, hvordan de agere. Dette giver dig mulighed for at optimere og forbedre forskellige aspekter af din marketingkampagner.
Når det kommer til offline-konverteringer, bliver det endnu mere kompliceret. Da Facebooks Lead Ads blev lancerede, var det med henblik på at hjælpe annoncører med at erhverve leads. Men indtil nu er det svært at spore, om de leads, der blev erhvervet gennem Facebook, nogensinde resulterede i større forretningspåvirkning – såsom at blive kunde eller et salg.
Et sporingsværktøj som Facebook Offline Events gør noget, som få platforme kan, nemlig at binde dine online-annoncering til offline-konverteringer. Det er ikke en ny funktion i Facebook Ads manager, men få bureauer gør det til en prioritet i deres mediestrategi.
Uden dette værktøj er det vanskeligt at måle offline-konverteringer.
Overvej for eksempel en detailvirksomhed, der investerer i Facebook annoncering.
Hvordan kan de vide om annoncerne fører til flere besøgende i deres butikker?
Hvordan ved de, hvor mange salg der opstår som et resultat af annonceringen?
Det er her et værktøj som Facebook Offline-konverteringer kan hjælpe.
Hvis detailvirksomheden, havde anvendt Facebook-konverteringsværktøjet ville det være muligt, at kende antallet af mennesker, der har købt et produkt eller en service som et resultat af dine Facebook-annoncer.
Hvad er Facebook Offline-konverteringer, og hvordan fungerer det?
Der er mange grunde til, at Facebook Offline-konverteringer kan gavne virksomheder.
Facebook Offline-konverteringer giver dig mulighed for at uploade dine salgsdata til Facebook og matche de transaktioner, der finder sted offline med folk, der har set eller klikket på dine Facebook-annoncer.
For at sikre, at dine Facebook-annoncer får den rigtige kredit, den fortjener, bør virksomheder der opererer offline i selv den mindste kapacitet, drage fordel af muligheden for at matche offline-konverteringer til deres Facebook-kampagner.
Hvis dine kunder interagerer med dit brand offline på nogen måde og du ikke sporer offlinebegivenheder, mangler du værdi i sporingen af din markedsføringsindsats.
Et eksempel, hvor Facebook Offline-konverteringer kan have en effekt, kunne f.eks. være en bilforhandler der vælger at oprette Facebook Offline-konverteringer. Baggrunden kunne være at få en bedre indsigt i antallet af potentielle kunder, der har prøvekørt eller købt en af forhandlerens biler, som et resultat af at de har set eller interageret med indholdet fra Facebook-annoncen. Hvis bilforhandleren ikke vælger at benytte sig af offline-konverteringer, vil det være uklart, hvor kunderne kommer fra, hvis de ikke aktivt har været inde og booke en prøvetur, via forhandlerens hjemside.
Hvordan fungerer API for offline konverteringer?
Med API-integrationen vil det være muligt at trække transaktionsdata fra firmaets CRM, POS eller betalingssystem til Facebook. Datasætet som annoncørerne skal uploade skal indeholde følgende for, at anvende API-integrationen mest optimalt:
- Kundeoplysninger (navn, e-mail og / eller telefonnummer)
- Begivenhedsoplysninger (hvis det var en lead, registrering, køb osv.)
- Begivenhedsværdi (værdien af den begivenhed, der opstod)
- Et nøjagtigt tidspunkt for konverteringshændelsen
Med disse oplysninger kan du oprette bedre annoncer, der konverterer mere og være i stand til at se, hvor mange offline salg dine Facebook-annoncer genererer.
Det er dog værd at have med, Facebook har en anbefalet periode på 28 dage mellem annonceinteraktion og offline konvertering. Facebook kræver, at annoncører uploader kundernes data inden for 90 dage fra den dag, brugeren interagerede med annoncen.
Hvorfor spore offline-konverteringer i Facebook?
For virksomheder, hvor konverteringspunkter kun forekommer i en fysisk butik, er det næsten umuligt at bestemme virkningen af din digitale markedsføringsindsats uden nogen form for offline konverteringssporing. Virksomheder, der er bygget udelukkende med fysiske placeringer, har typisk minimale konverteringsbegivenheder på deres websted, hvilket gør det endnu sværere at bestemme kampagnens effektivitet.
Facebook Offline-konverteringer giver annoncører mulighed for at sikre sig, at deres markedsføringsindsats har en positiv indflydelse. At have adgang til salgsdata i butikken giver annoncører et mere klart billede af, hvordan forbrugeren opfører sig, og giver indsigt i, hvordan kampagnerne i fremtiden skal formes.
De tre hovedårsager til, at du skal bruge dine offline konverteringer på Facebook, er følgende:
- Det hjælper dig med at måle effektiviteten af dine kampagner.
- Det gør det muligt for Facebook at optimere kampagnerne for dig.
- Det hjælper dig med at forstå din mediestrategi bedre.