Den bedste online marketing strategi og kampagne i Danmark
Onsdag d. 13. maj, vandt vi i KYNETIC hovedprisen til Nordic Search Awards for “Best Online Marketing Campaign in Denmark” med indsatsen “Conquerin Market Shares in a Competitive Telecom industry”
Som et kun 16 måneder gammelt bureau understreger prisen, som blev vundet i et hårdt felt af de dygtigste brands og bureauer i Norden, at vi KYNETIC på kort tid har manifisteret sig som et af de førende performance bureauer i landet. Det skyldes især at vi på plere områder går helt andre veje, både i vores teknologier, processer og metoder.
Awarden er givet en 15-person stor jury med repræsentanter fra bl.a. Blandt andet TV2, IKEA, H&M Group, PWC, Volvo, Booking.com og mangle flere. Vurderingen er sket af dem baggrund af en målrettet DM-strategi over 12 måneder på tværs af kanaler (PPC, SEO, Social, MA mm.), udnyttelse af vores data- og AI frameworks til øget effektivitet og benhård eksekvering med DUKA-holdet.
Og resultatet er at vi, i nok det hårdeste online game af alle (mobiltelefoni-branchen), har bidt skeer med de største etablerede selvskaber og skabt massiv vækst med høj ROI.
This is a very competitive category. The winning submission are a pretty new company to the market and have managed to create strong results using SEO/SEM in a creative way.
- Nordic Search Awards Juryen
Resultaterne taler for sig selv
Og netop resultaterne er naturligvis det absolut vigtigste for os som performance marketing agency, og I samarbejdet her, taler tallenene for sig selv:
+ 20.000 nye kunder (+178%)
+ 89% øget trafik
+ 65% lavere CAC end target i annonceringsindsatsen
+ 48% øget trafik pga toprankings fra SEO-indsatsen
+ 1.500% i total ROI
OM DUKA og samarbejdet
Prisvindende DUKA, som tidligere har været en top-1000 vækst IT-virksomhed, hjælper ikke-IT-kyndige med IT support, computere, serviceordninger og mobiltelefoni, med skræddersyet produkter og en kundeservice i verdensklasse. Flere af Dukas produkter har vundet Forbrugermagasinet Tænks “Bedst i Test”, og på Trustpilot rangerer Duka som nr. 1 ud af 16 i kategorien “Telekommunikation” og 2 ud af 48 i kategorien “Internet udbydere”.
Vi har hjulpet DUKA med udarbejdelsen af en data-drevet digital marketing strategi på tværs af 8 segmenter og deres 8 kunderejser. Med data fra Google har vi kortlagt efterspørgslen i markedet og igangsat en multi-kanals content marketing indsats, som er fundamentet for at imødekomme kundernes behov og besvare deres spørgsmål.
I processen med at hæve baren med vores digitale markedsføring, har vi valgt at indgå et tæt samarbejde med KYNETIC, som både var strategisk stærke og kunne hjælpe os med benhård eksekvering i de forskellige kanaler.
Bo Abrahamsen
Salg & Marketingchef
Det kobler vi med en kontinuerlig og sammenkoblet indsats med SEO, Google Ads, Facebook Ads og et ambitiøst marketing automation setup, hvor data centraliseres i en customer management platform og muliggør profilering og personaliseret markedsføring i flere kanaler. Til at tracke det hele, har vi udarbejdet en række business intelligence dashboards, der tracker alle produkter, online performance og sikrer den rette marketing attribution.
“I processen med at hæve baren med vores digitale markedsføring, har vi valgt at indgå et tæt samarbejde med KYNETIC, som både var strategisk stærke og kunne hjælpe os med benhård eksekvering i de forskellige kanaler.
KYNETIC har igennem processen vidst en ihærdighed og et ansvar, som vi sjældent har oplevet og deres viden om data, automation og intelligens i marketing sammenhæng, er ret unik. De har med et skræddersyet dashboard, et grundigt tracking setup og deres eksekvering af bl.a. et nyt annonceringssetup i Google, Facebook og Display-medier, vist at de forstår vores forretning og går efter resultaterne. Vi glæder os til en vækstrejse sammen i et marked, der kræver de bedste af de bedste på alle områder. Udtaler Bo Abrahamsen, som er Salgs- og Marketingchef i DUKA A/S.
Vil du vide mere om casen og vores arbejde med DUKA, så læs mere her eller kontakt os for at høre hvordan vi kan hjælpe med at rykke jeres digital marketing.
Læs mere om casen her.