3 Performance Marketing Power Cases
Kom bag kulisserne i tre af branchens førende digital marketing setups.
I dette webinar åbner vi for maskinrummet og deler ud af hemmelighederne bag, hvordan vi sammen med Bloomit, DUKA og VERDO skabte eksplosiv ecommerce vækst vha. skræddersyet digital-strategier anført af holisme i kunderejsen og skarpt fokus på AI, data management og marketing automation.
introduktion
Strategiske og taktiske tiltag, der er med til at skabe prisvindende digital marketing
I KYNETIC har vi en helt unik tilgang til digital markedsføring. Som landets eneste bureau, kombinerer vi velkendt digital marketing-håndværk med kunstig intelligens, automation og vores egne frameworks, som gør, at vi kan nå længere for de samme markedsføringskroner og skabe markedsledende resultater. Vi hjælper virksomheder og brands med at udforme datadrevne 360 graders digital marketing-strategier, der vinder brancher, skaber vækst, flere kunder og højere afkast.
For første gang nogensinde åbner vi nu for maskinrummet og viser jer helt konkrete strategiske og taktiske tiltag, der er med til at skabe prisvindende digital marketing setups.
Vi tager udgangspunkt i tre konkrete power cases kombineret med +25 års erfaring med digitale marketingstrategier. Vi kommer til at reverse-engineer 3 af branchens skarpeste setups og giver dig den komplette opskrift på morgendagens marketing setups.
Vi giver dig et dybdegående indblik i følgende tre cases:
Hvordan DUKA erobrede nye kunder i en prisfølsom branche, hvor konkurrencen er notorisk hård og priserne for annoncering ofte er skyhøje?
I starten af 2019 havde Duka en ambitiøs målsætning om at vækste deres kundeportefølje med 18.000 nye mobiltelefoni kunder, hvilket ville svare til en total stigning i antal kunder på hele 159%. Foruden en overordnet målsætning om at øge antallet af nye kunder blev der ligeledes opstillet en række øvrige digitale KPI’er for indsatsen:
- Maksimum pris pr. ny kunde (CAC) på 500 kr.
- Stigning i total trafik til website på min. 50%.
Med udgangspunkt i ovenstående KPI’er, udarbejdede vi i samarbejde med Duka en data- og kunderejse-drevet 360 graders digital marketing strategi med den klare målsætning at skaffe minimum 18.000 nye kunder inden for dukaTALE mobilabonnementer, og dermed også etablere Duka som et af de hurtigst voksende teleselskaber i Danmark.
Helt konkret endte vi med at skaffe dem:
-
+20.000 nye kunder
- +1500% i ROI
- +51 mio kr. i øget indtjening
Vores samarbejde med DUKA vandt hovedprisen ‘Best Online Marketing Campaign in Denmark’ til Nordic Search Awards 2020.
Hvordan Bloomit indhentede markedsandele i et marked kendetegnet af høje indgangsbarriere og særdeles skarp konkurrence om kunderne?
Bloomit er en dansk ejet omnichannelist i blomster- og gavebranchen der, i sin kerne, leverer blomster- og gavehilsner.
Forretningsmodellen er dybt forankret i floristernes fysiske håndværk og de traditioner, der sammen skaber unikke oplevelser for Bloomits kunder i ind- og udland. I begyndelsen af 2020 kom Bloomit til KYNETIC med ønsket om at udvikle deres digitale forretnings performance, digitale marketing strategi og at indfri ambitionerne om en større vækstrejse ved at sætte strøm til deres digitale e-commerce setup.
Mange af de etablerede mål er allerede nået og blevet erstattet af nye, ambitiøse mål, som KYNETIC hjælper Bloomit til at nå i 2021. Vores arbejde med BLOOMIT blev i vinters nomineret til prisen “Bedste E-handels case 2021”
Helt konkret har vi realiseret:
- +100 % YOY ecommerce salgsvækst generet med kun 80% ekstra adspend.
- En kontinuerlig forbedret salgskurve månedligt vs. sidste år på imellem 90 og 220%.
- Sideløbende en positiv udvikling af rentabiliteten og realisering af højere ROI såvel som højere ROAS end samme periode sidste år.
Hvordan VERDO skabte en salgsvækst på +70% uden at gå på kompromis med rentabilitet?
VERDOs historie daterer tilbage til 1874, hvor den randrusianske virksomhed startede med at levere drikkevandsforsyning til borgerne i Randers. Sidenhen er aktiviteterne vokset betragteligt. I dag beskæftiger VERDO +500 medarbejdere og omsætter for +2.6 milliarder kroner på tværs af en lang række forretningsområder indenfor bæredygtig energi og teknisk infrastruktur.
Verdo og KYNETIC har i længere tid samarbejdet og vi er stolte af de markedsledende resultater, der er skabt igennem et samarbejde, der har fokuseret på at løfte omsætningen og indtjening uden at gå på kompromis med rentabiliteten og brandet.
De sidste 12 mdr. har strategien realiseret:
- +70% salgsvækst, sammenlignet med samme periode året før
- Fastholdelse af rentabilitetsmål i samme periode.
Vores samarbejde har sidenhen udvidet sig til en koncernsaftale. Det betyder at samarbejdet nu også inkluderer Verdos subrands El Salg og Charge. El-salg er en af Verdos største forretningsområder, og Charge en naturlig udvikling af Verdo grønne mission og tilbyder et nemt og enkelt ladestander-koncept til plugin hybrid og elbilsejere.
Dyb faglighed og grundig forretningsforståelse
Dine værter til “3 Performance Marketing Powercases” har tilsammen +25 års erfaring med digitale marketingstrategier, E-handel, leadgenerering mv., og er Kasper Ebsen, CEO & Senior Partner i KYNETIC og Jeppe Juul Sørensen, CCO og Senior Partner i KYNETIC. Begge har arbejdet med nogle af Nordens førende virksomheder og brands, og er samtidig blandt de få eksperter i landet, der ved mest om machine learning og kunstig intelligens i marketing sammenhænge. Det bliver 75 min propfyldt med dybdegående og skarpe indsigter du ikke vil gå glip af.
Key take-aways
I dette webinar lærer du:
- Hvordan DUKA erobrede nye kunder i en prisfølsom branche, hvor konkurrencen er notorisk hård, priserne for annoncering ofte er skyhøje?
- Hvordan Bloomit indhentede markedsandele i et marked kendetegnet af høje indgangsbarriere og særdeles skarp konkurrence om kunderne?
- Hvordan VERDO skabte en salgsvækst på +70% uden at gå på kompromis med rentabilitet?
- Strategiske og taktiske tiltag, der er med til at skabe prisvindende digital marketing
Modtag on-demand webinar og vores specialisters slidedeck
Bliv klar til fremtidens digitale marketing med KYNETIC“Jeg har deltaget i adskillige webinarer og seminarer de seneste 6 måneder og det her var niveauer over alt andet jeg har oplevet. Det gav i den grad stof til eftertanke“
TIDLIGERE DELTAGERE, NOV. 2019
NEXT-LEVEL DIGITAL MARKETING ANNO 2019
Hvem er webinaret for
Ambitiøse marketingfolk der vil rykke deres forretning
Du er CMO, CDO, marketingansvarlig, eCommerce manager, beslutningstager eller lignende i en større eller mellemstor virksomhed, hvor I arbejder med digital markedsføring som en forretningskritisk del af jeres marketingstrategi og har et digital marketing budget på +1.000.000 kr om året.
Vores eksperter
Dine værter
Kasper Ebsen
CEO & Senior Partner
Jeppe Juul Sørensen
COO & Senior Partner